Retail&Agrobusiness

Românul care a creat lanţul de restaurante care se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s vrea să îşi demonstreze talentul chiar acasă la competitori, în SUA. Care este planul său

Autor: Ioana Matei

08.09.2024, 08:09 4969

Vineri, 13 pare să fie o zi norocoasă pentru tânărul antreprenor Lucian Florea, care în această zi, în urmă cu cinci ani, sărbătorea Ziua Internaţională a Cartofilor Prăjiţi cu lansarea unui brand românesc pe o piaţă dominată în general de branduri cu origini americane. Va fi însă suficient de norocos pentru ca Fryday să îi cucerească pe americani şi la ei acasă?

Primii ani din viaţă mi i-am petrecut printre tarabele din bazarul din Suceava, unde am cunoscut antreprenoriatul la firul ierbii. Era o etică a vremurilor respective, un respect reciproc care mi-a insuflat anumite valori şi care m-a făcut să-mi doresc să continui în această direcţie. Nu am fost adeptul meseriilor clasice sau al unui program fix. Pentru mine, antreprenoriatul îţi oferă libertatea de a decide şi de a scala. Sky is the limit, cum se spune, dar asta depinde foarte mult de industria în care activezi.

Acesta este unul dintre motivele pentru care am trecut de la retail la HoReCa”, descrie Lucian Florea, în câteva cuvinte, viziunea sa asupra antreprenoriatului, conturată de amintirile sale din copilărie. Şcolit la taraba din bazar a tatălui său, la nici 21 de ani şi-a deschis prima sa afacere, un magazin de piese auto în oraşul natal. Pornită în 2012, afacerea Auto Albina s-a extins treptat la nivel regional, într-un lanţ cu opt puncte de lucru. „Este un domeniu competitiv. Noi am scalat până la nivel regional businessul cu opt magazine şi eram un competitor relevant, poate chiar naţional, cu cifre impresionante pentru un retailer care nu avea service-uri auto. Ne pregăteam să intrăm în online, să francizăm, şi probabil brandul ar fi cunoscut o expansiune frumoasă. Dar mi-am dat seama că pe termen lung ne-am fi plafonat, lucru care se întâmplă acum cu brandurile mari de piese auto care au ajuns la o anumită cifră de afaceri şi nu mai pot creşte decât odată cu inflaţia. În retailul auto există anumite limitări şi plafonarea asta are loc acum”, descrie el motivele pentru care a decis să se reorienteze. Albina Auto există însă în continuare, într-o variantă redimensionată, după cum spune antreprenorul, care include patru magazine şi pentru care vizează francizarea: „În viitorul apropiat vom recruta un manager de proiect pe care să-l înglobăm în businessul Auto Albina. În următorii cinci ani, vrem să facem o expansiune pentru a deveni un business relevant, pe care să-l putem vinde sau să-l putem fuziona cu cei care vor fi relevanţi atunci pe piaţă”.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro