Pieţele externe au potenţial uriaş de creştere pentru producătorul român de dermatocosmetice Ivatherm, deşi se remarcă un val de patriotism la nivel mondial, în special începând cu 2020.
„Anul trecut vânzările noastre totale au înregistrat o creştere de 27% faţă de 2019, iar exporturile au reprezentat 30% din vânzări. În condiţiile anterioare pandemiei cifrele ar fi fost cu siguranţă mai mari“, spune Rucsandra Hurezeanu, fondatoarea afacerii.
În 2019, ultimul an pentru care există date publice, Ivatherm a obţinut un nivel al businessului de 16,5 mil. lei, minus 20%. Pe viitor însă, antreprenoarea pariază pe o creştere susţinută atât de piaţa locală, cât şi de exporturi. „Exporturile vor depăşi mult vânzările de pe piaţa locală în următorii ani, iar în 2021 credem că vor reprezenta minimum 40-50% din totalul vânzărilor.“
Din 2020 producătorul de dermatocosmetice are şi ţări noi în portofoliu, Bahrein, Kuweit şi Vietnam, iar în 2021 urmează să încheie contracte de distribuţie în India şi Marea Britanie.
Astfel, la nivelul întregului business este bugetată o creştere de 30% în acest an.