Retail&Agrobusiness

SaladBox face topul profitabilităţii pe restaurante: malluri, birouri şi spaţii stradale

Dan Isai, CEO şi unul dintre fondatorii lanţului de restaurante SaladBox

Dan Isai, CEO şi unul dintre fondatorii lanţului de restaurante SaladBox

Autor: Mădălina Dediu Panaete

01.04.2016, 00:05 1427

Dan Isai, CEO şi unul dintre fondatorii lanţului de restaurante SaladBox, spune că în perioada următoare compania va deschide unităţi în spaţii stradale în cele mai mari oraşe – Constanţa, Iaşi, Cluj-Napoca, Braşov, Bucureşti sau Timişoara. În rest, businessul SaladBox se va concentra în principal pe clădiri de birouri şi pe malluri, care aduc cele mai mari profituri.

„Deschidem un restaurant în mallul Shopping City Timişoara dezvoltat de NEPI. Locaţii în spaţii stradale o să deschidem în oraşe mari. Noi suntem în malluri, clădiri de birouri şi în spaţii stradale şi aceasta este ordinea profitabilităţii”, a spus Isai.

În Bucureşti, cele mai mari vânzări le au restaurantele SaladBox din mallurile AFI Palace Cotroceni, Băneasa Shop­ping City şi Promenada Mall. Compania mai este prezentă cu locaţii şi în Pipera Plaza,  Plaza Ro­mânia, Bucureşti Mall, Mega Mall, Sema Park şi Sun Plaza Mall.

SaladBox, lanţ care a luat naştere în urmă cu patru ani, a ajuns la 37 de unităţi, dintre care trei în străinătate (Germania şi Un­garia), devenind al treilea cel mai mare lanţ de restaurante cu servire rapidă ca mărime din România, după McDonald’s (care are circa 67 de unităţi) şi KFC (peste 50).

Anul trecut, lanţul românesc de restaurante a avut o cifră de afaceri de 14 milioane de euro, iar pentru acest an Dan Isai estima anterior un rulaj de 20-22 de milioane de euro. Marja de profit a unui restaurant este de circa 10% în România.

SaladBox s-a extins şi în sistem de franciză, circa 70% din locaţii fiind ope­rate de francizaţi.

Dan Isai spu­ne că pentru a rămâne pe piaţă, restaurantele din România trebuie să investească în brand şi să nu se gândească la o recuperare rapi­dă a investiţiei.

„Sunt mulţi operatori pe piaţă, dar în 2-3 ani vor rămâne doar cei care încep să investească în brand pe termen lung şi nu se gândesc la imediata recuperare a investiţiei. Dacă nu ai o strategie pe termen lung, ieşi din piaţă. De asemenea, cred că vor rămâne pe piaţă doar lanţurile mari de restaurante. Am văzut acest trend în alte ţări şi cred ca va veni şi în România această schimbare.“

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO