Retail&Agrobusiness

Samsung, Philips şi Cris-Tim sunt cele mai promovate branduri în cataloagele retailerilor

Samsung, Philips şi Cris-Tim sunt cele mai promovate...

Autor: Cristina Rosca

22.01.2016, 00:00 203

Brandurile de electronice şi electrocasnice, cele din industria lactatelor şi mărcile de mezeluri sunt cel mai des întâlnite în top 20 nume promovate de retaileri în cataloagele proprii. Pe podium se găsesc numele unor giganţi străini precum Samsung (electro-IT) şi Philips (electro-IT), dar şi numele unui business antreprenorial, Cris-Tim (mezeluri).

„Vedem tot mai multe produse electro-IT la ofertă sau la promoţii în ca­ta­loagele re­tai­le­rilor. Situaţia poate fi explicată atât prin faptul că piaţa creşte şi românii caută tot mai multe frigidere, televizoare şi tablete, cât şi prin faptul că acestea sunt produse de valoare mare, astfel că orice reducere este considerată a fi importantă”, explică Zoltan Pengo, executivul care conduce compania de cercetare de piaţă Focus Market Research. Pe lângă produsele electro-IT, în top îşi fac loc şi branduri din lactate şi me­zeluri, pieţe puternic concuren­ţiale, unde lupta pe preţ este pe măsură.

Reţelele de magazine alimentare şi marii retaileri specializaţi de electro-IT au promovat în cataloagele proprii aproape 3.100 de branduri anul trecut, acestea având circa 130.000 de oferte, reduceri şi promoţii, arată calculele ZF pe baza datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Focus Market Research. Numărul total al promoţiilor a crescut cu circa 5% faţă de anul anterior. Datele se referă la promoţiile din ca­ta­loa­gele reţe­lelor Billa, Sel­gros, Metro, Lidl, Cora, Carr­e­four, Kaufland, Penny Market, XXL Mega Dis­count, Carrefour Market, Profi, Mega Image, Real, Unicarm, Altex, Flanco, Media Galaxy şi Domo. Com­pania de cercetare de piaţă Focus Market Research centralizează doar promoţiile disponibile în cataloagele retailerilor, fără a merge în magazine la raft. Un caz aparte îl constituie Auchan, România fiind singura ţară din Europa unde compania franceză nu editează catalog cu promoţii, potrivit Focus Market Research.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO