Retail&Agrobusiness

Schimbarea la faţă a retailului pe suprafaţă mare: Cum a ajuns hipermarketul de peste 10.000 mp un model de business depăşit de vremuri, care îşi caută sensul? În anii de glorie, era sinonim cu comerţul modern din România

Tendinţe

Hipermarketul în forma lui iniţială, de magazin de până la 12.000-13.000 mp, cu 50.000-60.000 de articole la raft, nu mai este viabil. Comportamentul de consum s-a schimbat şi, odată cu acest lucru, aceste magazine mari şi-au pierdut din atracţie.

Hipermarketul în forma lui iniţială, de magazin de până la 12.000-13.000 mp, cu 50.000-60.000 de articole la raft, nu mai este viabil. Comportamentul de consum s-a schimbat şi, odată cu acest lucru, aceste magazine mari şi-au pierdut din atracţie.

Autor: Cristina Roşca

02.05.2025, 18:53 9388

Pe segmentul hipermarketurilor, în România mai activează astăzi trei reţele străine – Carrefour, Auchan şi Kaufland Ele adună mai bine de 250 de magazine mari (de diferite suprafeţe şi formate) şi vânzări de peste 6,5 mld. euro anual.

Pe data de 27 iunie, acum 24 de ani, în 2001, grupul francez Carre­four aducea în premieră în România conceptul de hiper­mar­ket, magazin pe su­prafaţă mare, cu zeci de mii de produse la raft. 55.000 de articole, mai exact. La momentul acela, pe piaţa locală lupta din comerţul alimentar se dădea mai ales între cele circa 150.000 de mici magazine autohtone, buticuri şi chioşcuri - în accep­ţiunea momentului -, care adunau pe zeci ori sute de metri pătraţi maximum câteva mii de articole.

Francezii veneau aşadar să deschidă porţile unui alt tip de comerţ. Nu la multă vre­me după, franco-belgie­nii de la Cora au ales şi ei Ro­mânia şi au început să des­chidă magazine şi mai mari, de chiar peste 10.000 mp.

Pe o piaţă aproape virgi­nă din punctul de vedere al comer­ţul modern, dar totodată flămândă după branduri şi după produse interna­ţionale, au urmat rapid şi alţi investitori – Kaufland, Auchan şi Real, toţi pariind pe acelaşi format, cel de hipermarket. Acest tip de magazin aduna sub acelaşi acoperiş tot cea avea nevoie un consumator – de la alimente la bunuri de îngrijire personală şi a locuinţei şi de la haine la electrocasnice ori mobilă.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro