♦ Pe segmentul hipermarketurilor, în România mai activează astăzi trei reţele străine – Carrefour, Auchan şi Kaufland ♦ Ele adună mai bine de 250 de magazine mari (de diferite suprafeţe şi formate) şi vânzări de peste 6,5 mld. euro anual.
Pe data de 27 iunie, acum 24 de ani, în 2001, grupul francez Carrefour aducea în premieră în România conceptul de hipermarket, magazin pe suprafaţă mare, cu zeci de mii de produse la raft. 55.000 de articole, mai exact. La momentul acela, pe piaţa locală lupta din comerţul alimentar se dădea mai ales între cele circa 150.000 de mici magazine autohtone, buticuri şi chioşcuri - în accepţiunea momentului -, care adunau pe zeci ori sute de metri pătraţi maximum câteva mii de articole.
Francezii veneau aşadar să deschidă porţile unui alt tip de comerţ. Nu la multă vreme după, franco-belgienii de la Cora au ales şi ei România şi au început să deschidă magazine şi mai mari, de chiar peste 10.000 mp.
Pe o piaţă aproape virgină din punctul de vedere al comerţul modern, dar totodată flămândă după branduri şi după produse internaţionale, au urmat rapid şi alţi investitori – Kaufland, Auchan şi Real, toţi pariind pe acelaşi format, cel de hipermarket. Acest tip de magazin aduna sub acelaşi acoperiş tot cea avea nevoie un consumator – de la alimente la bunuri de îngrijire personală şi a locuinţei şi de la haine la electrocasnice ori mobilă.