Germanii de la Kaufland, liderul comerţului local, cu afaceri de 1,8 mld. euro anul trecut, şi belgienii de la Mega Image, cel mai extins lanţ de magazine din România, au frânat expansiunea din acest an pe fondul unor schimbări de la nivel local, dar şi internaţional.
Astfel, Kaufland a deschis până în prezent doar două hipermarketuri dintre cele 7-9 anunţate la începutul anului, în timp ce Mega Image a „promis” să menţină ritmul din 2014 cu peste 100 de inaugurări, dar până acum a livrat doar 29 de unităţi.
Mega Image a fost în fiecare din ultimii ani cel mai activ retailer în ceea ce priveşte expansiunea, cu câteva zeci sau chiar peste 100 de unităţi noi anual. Astfel, belgienii au ajuns la finalul anului trecut la 410 unităţi sub mai multe branduri şi formate, respectiv supermarketuri şi magazine de proximitate. Compania a mizat pe magazine de mici dimensiuni, cu care s-a aşezat la parterul blocurilor, acoperind astfel în principal Bucureştiul şi împrejurimile. De altfel, peste 80% din totalul de unităţi sunt amplasate în Capitală şi în apropierea ei.