Retail&Agrobusiness

Şeful KFC şi Pizza Hut: În regiune dezvoltarea businessului se face doar în jurul Capitalei. În România sunt multe oraşe unde să mergi

Autor: Cristina Rosca

08.08.2016, 00:06 2568
Mark Hilton, britanicul adus acum mai bine de patru ani la conducerea operaţiunilor unuia din­tre cele mai mari grupuri de restaurante de pe piaţa locală ce cuprinde branduri precum KFC sau Pizza Hut, spune că în statele din Europa Centrală şi de Est dez­vol­tarea se face în capitală şi în îm­prejurimi. În România, pe de altă parte, există însă multe ora­şe cu potenţial pentru business.
 
Executivul făcea referire la state precum Cehia, Ungaria sau Bul­garia, mai mici ca România atât ca suprafaţă, cât şi ca popu­laţie. În aceste economii oraşul capitală joacă un rol central. În România, o ţară cu o populaţie de 20 de milioane de oameni, Bucureştiul găzduieşte 10% din populaţie.
 
„România are multe oraşe de peste 200.000 de locuitori în care să poţi merge ca să îţi dezvolţi businessul. În cazul KFC, spre exemplu, cele mai bune restaurante sunt cele din oraşele la care te aştepţi, respectiv Bucureşti, Timişoara, Cluj şi Constanţa. Avem însă localuri şi în oraşe precum Târgu-Jiu sau Târgu-Mureş unde businessul funcţionează.“
 
Mai mult, spune Mark Hilton, în ultimii ani compania a mers către oraşe tot mai mici precum Târgu-Jiu, care are doar 80.000 de locuitori, semn că economia se dezvoltă, iar consumul şi businessul odată cu ea.
 
Grupul de restaurante care cuprinde branduri precum KFC, Pizza Hut, Paul sau Hard Rock Cafe a terminat anul trecut cu afaceri de peste jumătate de miliard de lei după un galop de aproape 25% al businessului. Avansul a fost susţinut atât de evoluţia macroeconomică bună şi de revenirea consumului, cât şi de măsurile interne adoptate de companie, precum lansarea comenzilor online pentru Pizza Hut Delivery sau a operaţiunilor de tip catering pentru Paul. Expansiunea şi evoluţia bună a consumului vor susţine creşterea companiei şi în acest an cu peste 10%.
 
Grupul condus de Mark Hilton este controlat indirect de antreprenorii locali Nicolae Badea, Radu Dimofte şi Lucian Vlad. Toate brandurile din grup sunt aduse local în sistem de franciză.
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO