Retail&Agrobusiness

Sephora şi Douglas controlează 70% din piaţa de cosmetice de lux. Retailerii „independenţi“, tot mai puţin vizibili

Sephora şi Douglas controlează 70% din piaţa de...

Autor: Cristina Roşca

23.08.2016, 00:05 2307
Românii cheltuie anual circa 350 de milioane de lei pe produse cosmetice şi de îngrijire de lux, acest segment având o pondere de circa 10% în totalul pieţei de profil. Cei mai importanţi jucători de pe segmentul de cosmetice de lux sunt lanţurile Sephora şi Douglas, cu afaceri cumulate de circa 240 de milioane de lei anul trecut.
 
Cei doi jucători cu prezenţă internaţională au astfel o cotă de piaţă de aproape 70% pe segmentul de lux, segment pe care mai activează şi reţeaua internaţională Marionnaud, dar şi micii jucători independenţi care sunt prezenţi în special în oraşele mici şi medii de provincie. Începând cu 2015, pe seg­mentul cosmeticelor de lux a intrat şi grupul britanic Debenhams, un gigant cunoscut în special pentru magazinele sale specializate în vânzarea de haine. În România britanicii au fost prezenţi timp de mai mulţi ani cu această din urmă divizie, brandul fiind adus în franciză. Ulterior, în plină criză magazinele au fost închise, brandul a ieşit pentru a reveni în 2015 sub un alt francizat. Acesta din urmă a adus însă un format diferit, mai mare ca suprafaţă, ce cuprinde atât haine, cât şi cosmetice de lux. Astfel, cele două magazine ale Debenhams din Bucureşti au devenit concurentul Sephora sau Douglas.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO