Retail&Agrobusiness

​Sistemul Coca-Cola din România a făcut investiţii de 37,5 mil. euro în 2021 „Fabricile locale sunt hub-uri regionale, exportând în alte 14 ţări”

​Sistemul Coca-Cola din România a făcut investiţii...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

22.11.2022, 17:06 468

Sistemului Coca-Cola – compus din companiile Coca-Cola România şi Coca-Cola HBC România – a făcut investiţii de 37,5 milioane de euro în dezvoltarea capacităţii de producţie, a operaţiunilor locale şi achiziţii de echipamente. Investiţiile vin în contextul în care fabricile din Ploieşti, Timişoara şi Poiana Negrii sunt hub-uri regionale de inovare şi producţie, exportând în alte 14 ţări.

„Investim constant în dezvoltarea capabilităţilor oamenilor şi ne dorim parteneriate solide cu clienţii, astfel încât să oferim consumatorilor noştri băutura potrivită pentru fiecare ocazie de consum, 24/7”, a spus  Jovan Radosavljevic, general manager în cadrul Coca-Cola HBC România, companie care în 2021 a avut o cifră de afaceri de circa 562 milioane de euro.

Sistemul Coca-Cola funcţionează prin două companii partenere, cu activităţi complementare, care asigură prezenţa pe piaţa locală a unui portofoliu divers de băuturi. Compania Coca-Cola România, filială a The Coca-Cola Company, este responsabilă de implementarea strategiilor de marketing, managementul mărcilor, strategia de ambalare, promovarea la nivelul consumatorilor, publicitate, relaţii publice şi cercetare de piaţă. Coca-Cola HBC România, parte din grupul Coca-Cola HBC şi liderul industriei locale de băuturi, este compania care îmbuteliază băuturile din portofoliul comun, în cele 3 fabrici, din Ploieşti, Timişoara şi Poiana Negrii, asigură distribuţia, vânzarea şi marketingul operaţional pentru produsele Coca-Cola. Valoarea taxelor plătite direct de către Sistemul Coca-Cola s-a ridicat la 39 de milioane de euro.

În 2021, activitatea Sistemului Coca-Cola – compus din companiile Coca-Cola România şi Coca-Cola HBC România – a generat o valoare adăugată în economia locală de 519 de milioane de euro, cu peste 20% mai mare în comparaţie cu anul anterior, pe întreg lanţul de valoare, conform informaţiilor furnizate de companie. Totodată, Sistemul Coca-Cola susţine în mod direct şi indirect 18.800 de locuri de muncă.

„Băuturile şi campaniile de marketing sunt doar partea vizibilă a activităţii pe care o desfăşurăm pe plan local. Dar cifrele din spatele lor confirmă angajamentul nostru puternic de a creşte alături de România, de comunitatea şi oamenii de aici”, a declarat Paris Nikolopoulos, general manager, Coca-Cola România.

Circa 85% dintre furnizorii Sistemului Coca-Cola sunt companii româneşti. Totodată, Sistemul Coca-Cola are 83.000 de clienţi, din comerţul modern, tradiţional şi HoReCa.

În 2021, românii au cumpărat produse din portofoliul Sistemului Coca-Cola în valoare de 885 milioane de euro. Din fiecare euro cheltuit pentru acestea, 59 de cenţi rămân în economia locală, comparativ cu 56 cenţi, în 2020.

În 2021, echipele Coca-Cola România şi Coca-Cola HBC România numărau, în total, 1.529 de angajaţi. Activitatea Sistemului Coca-Cola susţine, însă, un număr mai mare de locuri de muncă, respectiv 18.800, în industrii diverse, precum fabricarea de bunuri, servicii şi transporturi pe întregul lanţ de valoare.

Coca-Cola HBC activează în aproape 30 de ţări şi este controlat de Kar-Tess Holding (23% din acţiuni), şi The Coca-Cola Company (21% din acţiuni),  iar restul sunt acţiuni free floating.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO