Retail&Agrobusiness

SportGuru, retailer şi distribuitor de echipamente sportive, şi-a majorat profitul cu 64% în 2021, la 2,8 mil. lei, în timp ce vânzările au crescut cu 62% an/an şi s-au apropiat de 40 mil. lei. Compania ia în calcul listarea la bursă

SportGuru, retailer şi distribuitor de echipamente...

Autor: Cristina Bellu

28.04.2022, 10:30 636

Sport Guru, principalul retailer şi distribuitor de echipamente sportive specializate de pe plan local, a înregistrat vânzări totale de 38,4 milioane de lei la finalul anului trecut, echivalentul unei creşteri de 62% comparativ cu anul 2020 şi un profit net de 2,8 milioane de lei, plus 64%.

„Anul 2021 a fost cel mai bun an din istoria Sport Guru, unul în care am avut parte de o creştere substanţială a vânzărilor. Rezultatele înregistrate pe parcursul anului trecut se datorează investiţiilor realizate de-a lungul timpului în extinderea gamei de produse, dar şi a serviciilor din magazinele noastre, realizate cu cele mai bune tehnologii în domeniu, precum service pentru echipamente de schi şi snowboard cu tehnologie Wintersteiger sau service pentru biciclete”, explică Mircea Rasovan, cofondator şi CEO al Sport Guru.

Din veniturile realizate de Sport Guru în 2021, 53% au reprezentat vânzările realizate în cadrul celor cinci magazine ale companiei, în timp ce 34% au fost vânzările din online. Totodată, aproximativ 13% au reprezentat alte venituri şi vânzări realizate de canalul de distribuţie al Sport Guru, prin care sunt vândute produse către clienţi „key accounts”, vânzători de retail independenţi, magazine online, federaţii sportive şi agenţii de marketing.

Înfiinţată în anul 2009 ca o platformă online de distribuţie şi vânzare de echipamente sportive specializate de către antreprenorii Mircea Rasovan şi Alexandru Cristescu, Sport Guru operează în prezent cinci magazine, trei în Bucureşti şi câte unul în Cluj-Napoca şi Braşov.

„Vom continua să investim în lărgirea gamei de produse, precum şi în extinderea prezenţei noastre la nivel naţional. Pentru îndeplinirea acestor obiective avem în vedere mai multe opţiuni, precum intrarea într-un parteneriat cu potenţiali investitori sau de ce nu, listarea Sport Guru la bursa din Bucureşti”, adaugă Mircea Rasovan.

Recent, compania a finalizat relocarea magazinului din Braşov într-o nouă locaţie, în cadrul centrului comercial Coresi Shopping Resort. Aceasta este cea de-a doua locaţie deschisă de Sport Guru într-un centru comercial, după cea inaugurată în octombrie 2021 în Plaza România din Bucureşti şi reflectă strategia companiei de a mări suprafeţele magazinelor pe care le operează, în linie cu creşterea gamei şi a numărului de branduri oferite.

„Pe fondul succesului de care s-a bucurat primul magazin deschis în urmă cu un an şi jumătate, precum şi potenţialul semnificativ de creştere pe care îl oferă oraşul Braşov, am decis că e momentul să ne mutăm într-o locaţie mai mare. Noul magazin se întinde pe o suprafaţă de 650 mp, fiind de patru ori mai mare decât cel din locaţia anterioară şi oferă o îmbunătăţire majoră a experienţei de cumpărare”, spune Alexandru Cristescu, cofondator Sport Guru.

Compania oferă în permanenţă peste 25.000 de produse spre vânzare, în magazinele sale fizice sau prin platforma online, dintr-o gamă extinsă de activităţi sportive, axate în principal pe ciclism, outdoor/schi şi alergare/triatlon, precum si zona de tehnologie in sport.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO