Retail&Agrobusiness

Starbucks numeşte primul român, pe Cristian Turculeţ, în poziţia de director operaţional pentru pieţele din România şi Bulgaria

Cristian Turculeţ

Cristian Turculeţ

Autor: Cristina Bellu

07.10.2020, 12:17 380

♦ AmRest este cel mai mare operator de restaurante multi-brand tip franciză din Europa.

Cristian Turculeţ, fost director de expansiune la AmRest, a preluat funcţia de director operaţional al Starbucks pentru România şi Bulgaria începând cu luna octombrie, devenind astfel primul român care deţine această poziţie de când lanţul american de cafenele a intrat pe pieţele din Balcani.

El îl înlocuieşte pe polonezul Karol Żuradzki, care a ocupat funcţia de Regional Operations Director pentru pieţele din România, Bulgaria şi Serbia în perioada iunie 2018-august 2020.

În noul rol, Cristian Turculeţ va fi responsabil de conturarea strategiei Starbucks în România şi Bulgaria în concordanţă cu priorităţile organizaţionale, de crearea parteneriatelor strategice şi consolidarea culturii companiei. 

„Eforturile echipei se vor concentra pentru menţinerea ritmului de creştere. Pe lângă continuarea expansiunii, de asemenea ne dorim să fim aproape de clienţii noştri şi să aducem noi concepte care să ne permită să ne extindem, să pătrundem în noi oraşe şi să le dăm iubitorilor de cafea posibilitatea să vină la Starbucks şi să se bucure de băuturile şi atmosfera bună”, spune Cristian Turculeţ.

AmRest este cel mai mare operator de restaurante multi-brand tip franciză din Europa, cu un portofoliu ce cuprinde francize pentru branduri precum KFC, Pizza Hut, Starbucks şi Burger King, dar şi pentru mărcile proprii Sushi Shop, Pokai, La Tagliatella, Bacoa, Blue Frog şi KABB.

România este a opta cea mai importantă piaţă pentru grupul polonez după numărul de restaurante, cu un total de 54 de unităţi la finalul anului trecut, conform unei analize ZF pe baza datelor companiei. Din total, 52 sunt cafenele Starbucks şi două sunt restaurante Burger King. 

Polonezii de la Amrest sunt prezenţi în România din 2015 când au preluat cafenelele Starbucks de pe piaţa locală şi din Bulgaria. Apoi ei au continuat expansiunea.

Americanii de la Starbucks sunt prezenţi în România de mai bine de zece ani, însă încă de la început s-au dezvoltat în sistem de franciză.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO