Retail&Agrobusiness

Starbucks se uită către Sibiu, Braşov şi Craiova. „În cinci ani am putea ajunge la 35 de cafenele“

Autor: Cristina Rosca, Luciana Georgescu

15.11.2014, 11:32 1335

Lanţul american de cafenele Starbucks, prezent pe piaţa locală din 2007, vrea să ajungă în următorii cinci ani la 35 de cafenele în România faţă de doar zece în prezent. După ce şi-a concentrat atenţia pe Bucureşti şi doar pe trei alte oraşe din ţară - Cluj, Timişoara şi Constanţa - reţeaua deschide piaţa din Iaşi în acest an şi se uită şi către oraşe precum Craiova, Braşov sau Sibiu.

„Ne uităm la Braşov, Sibiu, Craiova, dar planul nostru pe următorii cinci ani vizează şi oraşe precum Oradea şi Arad. Putem să ajungem la 30-35 de cafenele în următorii cinci ani“, spune Costin Gheor­ghiu (34 de ani), district manager în cadrul Starbucks România.

El lucrează de şapte ani în companie, încă dinainte de a se deschide prima cafenea. A fost iniţial store manager în Plaza România, apoi în Vitan, unde a şi rămas timp de doi ani. Ulterior a preluat poziţia actuală - district manager – şi se ocupă de toată reţeaua din România. Anterior, executivul român a lucrat tot în industrie.

Starbucks şi-a schimbat începând cu acest an strategia, apăsând pedala de acceleraţie după ce în ultimii patru ani a deschis o singură unitate, în octombrie anul trecut, în centrul comercial Promenada.

„Ştim cu toţii că în 2008-2012 lucrurile au fost mai dificile la nivel internaţional, dar începând cu 2013 am văzut o creştere, brandul a fost acceptat şi cerut de clienţii noştri.“

Compania a obţinut anul trecut o cifră de afaceri de 7 milioane de euro pe piaţa locală, în creştere cu 20% faţă de anul precedent şi cu 66% peste nivelul din 2010, primul an de criză pentru care există date financiare. „Vânzările au fost pozitive de la an la an, avem o creştere sănătoasă, motiv pentru care am hotărât să ne extindem. Puterea brandului ne ajută foarte mult.” O cafea la Starbucks România costă între 5,5 şi 18 lei, potrivit lui Gheorghiu. Bonul mediu este de circa 12 lei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO