Retail&Agrobusiness

Studio Moderna, care deţine brandurile Dormeo, Delimano şi Top Shop, solicită proprietarilor de magazine reducerea chiriilor. Zoltan Pilecki, CEO: Chiria ar trebui să reprezinte o cotă procentuală din vânzări, cel puţin anul acesta

Zoltan Pilecki, CEO Studio Moderna

Zoltan Pilecki, CEO Studio Moderna

Autor: Cristina Bellu

11.05.2020, 12:06 1051

Studio Moderna, compania de retail omnichannel, care deţine în portofoliu peste 3.500 de produse grupate sub brandurile Dormeo, Delimano, Walkmaxx, Top shop, Rovus si Wellneo şi operează o reţea de 42 de magazine pe plan local, solicită proprietarilor centrelor comerciale introducerea unei formule de calcul care să reprezinte o cotă procentuală din vânzări în cazul plăţii chiriilor, în contextul pierderilor uriaşe înregistrate de retailerii non-alimentari în ultimele două luni, de când magazinele au fost închise.

„Ne dorim să rediscutăm contractele de închiriere astfel încât chiria să reprezinte o cotă procentuală din vânzări, cel puţin anul acesta sau până când autorităţile vor anunţa revenirea economiei României în zona de creştere de dinainte de pandemia Covid-19. Noi trebuie să ne recuperam pierderile de vânzări din perioada în care magazinele au fost închise, în condiţiile în care estimăm un trafic redus în perioada de după redeschidere şi o mare incertitudine în ceea ce priveşte comportamentul de consum al populaţiei de acum încolo”, apreciază Zoltan Pilecki, CEO Studio Moderna.

Potrivit companiei, unii proprietari de centre comerciale au oferit în urma negocierilor suspendarea totală a chiriilor pe durata situaţiei de urgenţă urmată de o perioadă cu chirie calculată ca procentaj din vânzări, în timp ce alţii au propus o reducere parţială a costurilor aferente închirierii sau amânări la plata chiriilor. Aceste facilităţi au fost propuse în contrapartidă cu prelungirea contractelor.

Studio Moderna consideră ca fiind necesară suspendarea plăţii chiriilor pe perioada în care, sub incidenţa Ordonanţei Militare nr. 2/21.03.2020, nu şi-a putut desfăşura activitatea comercială în spaţiul închiriat.

„Pe 15 mai deschidem locatiile stradale sau cu acces stradal, şi la toate aceste locaţii am agreat cu propietarii suspendarea definitivă a plăţii chiriei pe perioada situaţiei de urgenţă”, adaugă CEO Studio Moderna.

Potrivit calculelor companiei, cele două luni au costat Studio Moderna 2,5 milioane de euro, o pierdere compensată parţial de vânzările online.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO