Retail&Agrobusiness

Studiu Agricola: Doar 10% dintre românii sunt dispuşi să plătească mai mult de un leu pe un ou

Studiu Agricola: Doar 10% dintre românii sunt dispuşi...

Autor: Roana Rotaru

07.12.2017, 12:42 296

Principale criterii în funcţie de care românii cumpără ouă sunt ţara de provenienţă şi preţul, potrivit unui studiu comandat de Agricola şi realizat de iVox în perioada 16-23 noiembrie 2017, pe un eşantion de 2.284 de respondenţi.

„Atunci când vine vorba de aspectele de care românii ţin cont în faţa raftului, pe primul loc se situează importanţa provenienţei de la producători români (29%). Preţul este un alt criteriu important în alegerea ouălor, doar 10% dintre cei chestionaţi declarând că sunt dispuşi să plătească mai mult de un leu pe un ou, atunci când produsul respectă anumite caracteristici pe care ei le caută”, se arată în studiul Agricola.

34% dintre români îşi procură în continuare ouăle de la ţară, iar cei mai mulţi dintre ei , 37%, apelează, însă, la hipermarketuri, 20% alegând magazinele de proximitate.

Cutia de zece ouă este alegerea preferată de aproape jumătate dintre respondenţi, urmată de cea de 30 de ouă. 16% dintre români preferă să cumpere ouăle la bucată, mai puţine, şi mai des.

Opt din zece respondenţi consumă ouă săptămânal, iar cei mai mulţi dintre ei (39%) consumă între trei şi şase ouă pe săptămână. 14% dintre cei chestionaţi consumă ouă zilnic şi doar unu din zece români declară că mănâncă mai puţin de un ou pe săptămână sau deloc.

Grupul de firme Agricola Bacău este unul dintre cei mai mari jucători din industria cărnii. Cea mai mare contribuţie la formarea cifrei de afaceri a grupului o are compania Agricola International cu afaceri de 387 mil. lei (86 mil. euro) în 2016.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO