• Leu / EUR4.9250
  • Leu / GBP5.7274
  • Leu / USD4.7278
Retail&Agrobusiness

Studiu: Românii cheltuie cei mai mulţi bani pe mâncare şi pe întreţinerea locuinţei

Studiu: Românii cheltuie cei mai mulţi bani pe mâncare şi pe întreţinerea locuinţei

Autor: Cristina Bellu

26.04.2018, 15:20 816

Cele mai importante cheltuieli ale românilor sunt legate de alimentaţie şi de locuinţă astfel că, lunar, aceştia cheltuie aproximativ 753 de lei pe mâncare şi 680 de lei pe întreţinerea locuinţei, potrivit unui studiu realizat de Golin şi iSense Solutions.

Distribuţia pe categoriile de vârstă arată că 83% dintre reprezentanţii Generaţiei X consideră cheltuielile cu alimentaţia foarte importante, în timp ce pentru generaţia Millennials şi pentru Generaţia Z acestea sunt importante în proporţie 81%, iar pentru Baby Boomers în proporţie de 79%.

În ceea ce priveşte cheltuielile cu locuinţa acestea sunt importante în proporţie de 80% pentru Millennials şi Generaţia Z, de 76% pentru Generaţia X şi de 72% pentru Baby Boomers.

Analiza evidenţiază faptul că Millennials sunt mai independenţi în ceea ce priveşte deciziile de cumpărare, dar îşi depăşesc bugetele lunare, în timp ce Baby Boomers şi reprezentanţii Generaţiei Z economisesc cel mai mult. În acelaşi timp,  cei din Generaţia X au cele mai mari venituri, dar şi împrumută cele mai mari sume de bani.

„Într-o piaţă în care există simultan patru generaţii active de consumatori, este absolut necesar să înţelegem ce îi apropie şi ce îi diferenţiază, ce cheltuieli sunt importante pentru ei şi unde îşi consumă aceştia bugetele.(...)”, spune Irina Roncea, Deputy Managing Director, Golin.  

Studiul a vizat utilizatorii de internet din mediul urban clasificaţi în patru generaţii distincte: Baby Boomers (55-65 ani), cu un buget mediu personal pe lună de 2.407 lei, Generaţia X (39-54 ani) – cu un buget de 2.759 lei, Millennials (24-38 ani) – 2.305 lei şi Generaţia Z (18-23 ani) – 914 lei.

În cazul categoriilor de produse şi servicii tinerii din Generaţia Z şi Millennials acordă o importanţă mai mare cumpărăturilor de îmbrăcăminte, încălţăminte şi produse de îngrijire personală faţă de celelalte generaţii (64% vs. 54% dintre Baby Boomers şi 53% din Gen X).

Cheltuielile pentru creşterea copiilor sunt mult mai importante în cazul Generaţiei X (62% vs. 48% Millennials şi Gen Z, 35% Baby Boomers). De asemenea, activităţile de relaxare sau dezvoltare personală sunt mai importante pentru Millennials şi Gen Z (46%) decât pentru Gen X (41%) sau Baby Boomers (35%). Tot tinerii sunt cei care acordă o mai mare importanţă donaţiilor şi acţiunilor de caritate (22% Millennials şi Gen Z vs. 17% Gen X şi 16% Baby Boomers).

Studiul a fost realizat de compania iSense Solutions în exclusivitate pentru Golin şi a inclus un eşantion de 500 de respondenţi, utilizatori de internet din mediul urban, cu vârsta 18-65 de ani. Datele au fost culese online prin intermediul Panelului ResearchRomania.ro, în luna aprilie 2018, şi sunt reprezentative la nivel urban. Rezultatele studiului au un grad de eroare de +/- 4,38%, la un nivel de încredere de 95%.
 

AFACERI DE LA ZERO
Principalele valute BNR - ieri, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.9250
Diferență: -0,1197
Ieri: 4.9309
Azi: 4.7278
Diferență: -0,2363
Ieri: 4.7390
Azi: 5.7274
Diferență: -0,2421
Ieri: 5.7413
Azi: 5.0120
Diferență: -0,2706
Ieri: 5.0256