Retail&Agrobusiness

Studiu: românii nu au încredere în mesajele de pe produsele alimentare

Studiu: românii nu au încredere în mesajele de pe...

Autor: Petru Mazilu

06.12.2021, 10:35 46

Românii sunt neîncrezători când vine vorba de beneficiile pentru sănătate menţionate pe ambalajele produselor alimentare, fiind de părere că majoritatea nu sunt neapărat reale deşi folosirea lor este reglementată la nivel european, arată un studiu realizat de o echipă multinaţională la iniţiativa EIT Food.

Iniţiatorii studiului anunţă că încep un proiect prin care încearcă să simplifice limbajul folosit pe etichete astfel încât consumatorii să aleagă corect şi informat.

Studiul a arătat că în Europa numeroşi consumatori au adesea dificultăţi în a înţelege menţiunile legate de beneficiile pentru sănătate prezentate pe ambalajele produselor alimentare din cauza limbajului greoi. Afirmaţiile cu privire la beneficiile alimentelor cresc confuzia consumatorului şi scad încrederea în alimentele pe care le cumpără, este concluzia specialiştilor.

„Aflând ce cred consumatorii din România despre menţiunile de sănătate, putem afla cum ar putea fi reformulate pentru a le face mai uşor de înţeles şi mai educative. La sfârşitul zilei, acest lucru ar putea duce la oamenii să facă alegeri mai sănătoase. Toţi cei care vizitează platforma Health Claims Unpacked ne vor ajuta să înţelegem nevoile şi preferinţele consumatorilor români”, a spus profesorul Rodney Jones de la Universitatea Reading, liderul proiectului.

În cadrul proiectului este utilizată o platformă în care consumatorii pot solicita sfatul specialiştilor în diferite domenii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO