Retail&Agrobusiness

Studiu: Românii vor aloca, în medie, 533 de lei pentru masa de Paşte; 43% dintre români vor să cumpere cadouri celor apropiaţi

Studiu: Românii vor aloca, în medie, 533 de lei pentru...

Autor: Cristina Bellu

21.04.2022, 10:10 36

Şapte din zece români vor petrece sărbătorile de Paşte în propria casă, alături de familia restrânsă, bugetul mediu pe care utilizatori de internet din mediul urban urmează să îl cheltuiască pentru produsele alimentare şi băuturile de pe masa de Paşte este de 533 lei, arată un studiu al iSense Solutions.

Potrivit acestuia, cele mai importante tradiţii pascale pentru românii din mediul urban sunt sărbătorirea Paştelui alături de familie şi apropiaţi (34%), urmat de vopsirea ouălor roşii (20%) şi participarea la slujba de Înviere (17%).

În ceea ce priveşte masa tradiţională de Paşte, datele iSense Solutions arată că pentru 8 din 10 români din mediul urban ouăle roşii/vopsite nu vor lipsi de pe masa de Paşte. Alături de ele, 52% dintre români vor pune pe masă şi cozonac, iar 32% vor consuma şi sarmale.

Pentru 45% dintre români bugetul alocat pentru sărbătorile de Paşte va fi la fel ca cel de anul trecut, 17% vor aloca un buget mai mare decât în 2021, în timp ce 37% vor cheltui o sumă mai mică decât în anul precedent. Cea mai mare parte a bugetului, aproximativ 298 lei, va fi alocată alimentelor de bază, urmată de cadouri (114 lei), vacanţe sau călătorii (98 lei) şi articole vestimentare (77 lei).

Peste 40% dintre românii din mediul urban au în plan achiziţionarea cadourilor pentru apropiaţi în acestă perioadă, bugetul mediu alocat cadourilor de Paşte de către aceştia este de 424 lei. Printre cele mai oferite cadouri sunt articolele de îmbrăcăminte sau încălţăminte (40%), produsele de casă şi cosmeticele (37%) şi jucăriile (33%)

Un procent de 3% dintre romani vor petrece sărbătorile de Paşte peste hotare. Cele mai populare destinaţii pentru vacanţa sunt Italia, fiind preferată de 31% dintre cei care vor călători cu ocazia sărbătorilor pascale, urmată de Spania şi Franţa, care vor atrage 19% dintre turişti.

Studiul realizat de iSense Solutions a fost efectuat în perioada 15-18 aprilie, pe un eşantion de 1009 de respondenţi.


 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO