„România este o piaţă care adoră bulele, nu vorbim doar de băuturi răcoritoare, ci şi de apă minerală. Însă pariul va fi cu siguranţă pe băuturi necarbonatate.“
Băuturile răcoritoare necarbonatate, un segment de piaţă care a crescut cu greu în avalanşa de băuturi „cu bule“, sunt pariul tot mai multor companii cu vechime, dar şi al start-up-urilor care sunt cu ochii pe apetitul tot mai mare al românilor pentru mâncare şi băuturi „sănătoase“.
Astfel, branduri internaţionale precum Prigat, Cappy, Pfanner, Nestea, Lipton, Santal sau Tymbark au acum vecine pe rafturile magazinelor, dar şi în restaurante sau baruri nume româneşti precum Ana Are, Sloop, Frupt, Profuctta, Theia sau Mellow Drinks, care li se alătură unor branduri cu mai multă vechime pe piaţă precum Giusto.
„Românii trec de la carbonatate la necarbonatate, dar mai ales la sucurile naturale. A crescut segmentul de sucuri de tip fresh şi smoothie, care denotă o modificare în tendinţa de consum către natural şi proaspat preparat. De fapt, în aceste două segmente s-au lansat cele mai multe produse în ultima perioadă“, spune Cătălina Aldea, în prezent consultant în retail management, iar anterior executiv în comerţul modern local. Cei mai cunoscuţi antreprenori care au pariat pe sucuri „fără bule“ sunt Raul Ciurtin (Albalact), Daniel Guzu (care deţine afacerile Duraziv şi Natural) şi Silviu Socol, cel care deţine pachetul majoritar al businessului Fares Orăştie.