Retail&Agrobusiness

Suprafeţele cultivate cu zmeură, afine şi alune au crescut de până la 17 ori în ultimul deceniu, iar micii producători au ajuns în marile lanţuri de retail. Este şi un rezultat al accesării fondurilor europene.

Autor: Florentina Niţu

24.05.2025, 10:56 278

CLICK AICI PENTRU INFOGRAFICUL CARE ÎNSOȚEȘTE ACEST ARTICOL, DISPONIBIL EXCLUSIV PE ZF CORPORATE

O simplă privire pe rafturile magazinelor mari arată cât de mult s-a schimbat piaţa locală: branduri româneşti de fructe de pădure, de zmeură, afine, căpşune sau alune, şi de legume care până acum zece ani nici nu erau în culturile noastre, precum sparan­ghelul, acum sunt tot mai vizibile, iar cifrele o confirmă.

În mai puţin de zece ani, producţia şi suprafeţele dedicate acestor culturi au crescut exponenţial, chiar şi de 17 ori, potrivit unei analize făcute de ZF pe baza datelor Organi­zaţiei pentru Alimentaţie şi Agricultură a Naţiunilor Unite (FAO).

Sparanghelul, o cultură pe care românii au întâlnit-o fizic, mai întâi, la muncă în străinătate, în Germania, Italia, Franţa sau Spania – acolo unde sunt cele mai mari comunităţi de români, a venit abia după aceea în supermarketurile româneşti şi era din import. Apoi, au apărut primele culturi şi în România, experimentale, iar dacă în 2015 nu era nici măcar un hectar, în aproape un deceniu s-a ajuns la 180 de hectare, o suprafaţă de 15 ori mai mare decât Arena Naţională din Bucureşti.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro