Retail&Agrobusiness

Tendinţe. Marii retaileri îşi întorc privirea şi spre rural. Investiţiile încep să se îndrepte şi către această Românie unde locuieşte aproape jumătate din populaţia ţării. România este ţara cu cea mai mare pondere din Europa a populaţiei care locuieşte în rural

Profi a fost primul retailer mare care a pariat pe ruralul românesc, unde a mers cu formatul LOCO.

Profi a fost primul retailer mare care a pariat pe ruralul românesc, unde a mers cu formatul LOCO.

Autor: Cristina Roşca

24.05.2025, 17:51 1057

Această zonă subdezvoltată din punct de vedere economic a fost ocolită de investiţii, inclusiv în comerţul modern  Acest lucru dă semne că se schimbă, dovadă că dezvoltarea a ajuns într-o anumită măsură şi aici?

Comuna Agăş din judeţul Bacău, o localitate de doar 5.000 de locuitori, găzduieşte circa zece magazine alimen­tare şi magazine mixte, dintre ca­re unul singur sub brand „mare“ şi anu­me Profi, care a des­chis aici o unitate pe for­matul Loco, format destinat mediului rural.

De altfel, Profi este singurul actor din comerţul modern local care a pariat pu­ter­nic pe mediul rural românesc, unde trăieşte în continuare circa jumătate din populaţia ţării, aceasta fiind cea mai mare pondere din Europa.

Aşadar, în timp ce restul reţelelor de supermarketuri şi hipermarketuri, de ma­ga­zine de discount şi de proximitate moder­nă şi-au concentrat atenţia asupra urbanu­lui (mic sau mare), Profi a mers şi în rural, acolo unde multă vreme lupta s-a dat doar între micii comercianţi, între magazi­nele tradiţionale.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Cele mai citite ştiri