Retail&Agrobusiness

Tendinţele care vor „modela“ comerţul alimentar în 2020: mărcile private vor mai câştiga teren, prezenţa online va creşte, iar furnizorii vor fi tot mai mult locali

ANALIZĂ

În România mărcile private au 16% din vânzări, mult sub nivelul din vest unde ajung şi la 25-30%.

În România mărcile private au 16% din vânzări, mult sub nivelul din vest unde ajung şi la 25-30%.

Autor: Cristina Roşca

14.01.2020, 19:50 342

În România piaţa de circa 20 mld. euro este împărţită între zece nume străine cu 3.000 de magazine moderne şi circa 70.000 de mici comercianţi.

Piaţa de comerţ alimentar din Europa Centrală şi de Est va continua să crească, existând potenţial de dezvoltare atât pentru retailerii locali, cât şi pentru cei internaţionali, arată cea mai recentă analiză a companiei de cercetare de piaţă IGD.

Creşterea va fi susţinută însă de o serie de „motoare“. Astfel, mărcile private îşi vor majora cota de piaţă în valoare, retailerii vor veni cu tot mai multe soluţii digitale pentru a adapta businessul contextului actual, prezenţa online a jucătorilor din comerţul alimentar va creşte, furnizorii vor fi tot mai mult locali şi regionali, iar gama de servicii şi produse din portofoliul reţelelor se va diversifica. Acestea sunt cele cinci tendinţe care vor modela piaţa de comerţ alimentar în acest an în Europa Centrală şi de Est arată cel mai nou raport al companiei de cercetare de piaţă IGD.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO