Retail&Agrobusiness

Thibaut Boidin, Heineken România: Continuăm să investim în România. Am început să producem Amstel la Craiova şi Miercurea Ciuc pentru că avem încredere în potenţialul de creştere al pieţei locale în următorii cel puţin zece ani. Heineken, care are trei fabrici de bere în România, produce local 98% din ceea ce vinde în ţară

Thibaut Boidin, managing director al Heineken România: Chiar dacă suntem companii internaţionale, nu există „bani magici“. Investiţiile pe o piaţă trebuie susţinute din acea piaţă. Aşadar, mediul fiscal determină dacă putem sau nu să investim. Acesta este cel mai important aspect şi devine şi mai critic acum, când toate companiile fac investiţii în sustenabilitate. În plus, iniţiative precum sistemul de garanţie-returnare (SGR) sunt esenţiale pentru protecţia mediului, dar implică şi costuri semnificative

Thibaut Boidin, managing director al Heineken România: Chiar dacă suntem companii internaţionale, nu există „bani magici“. Investiţiile pe o piaţă trebuie susţinute din acea piaţă. Aşadar, mediul fiscal determină dacă putem sau nu să investim. Acesta este cel mai important aspect şi devine şi mai critic acum, când toate companiile fac investiţii în sustenabilitate. În plus, iniţiative precum sistemul de garanţie-returnare (SGR) sunt esenţiale pentru protecţia mediului, dar implică şi costuri semnificative

Autor: Cristina Bellu

29.04.2025, 00:07 132

Berea Amstel, unul dintre brandurile cheie ale olandezilor pe segmentul mainstream, este produsă din acest an în fabricile din Miercurea Ciuc şi Craiova  „Am adaptat reţeta la gusturile românilor“.

Cu o prezenţă de 20 de ani în România, gigantul olandez Heineken vede piaţa locală nu doar ca pe o destinaţie de producţie, ci ca pe un pilon esenţial în strategia sa de creştere, investind în inovaţie şi adaptare la cerinţele unui consumator tot mai exigent. Totuşi, provocările macroeconomice şi instabilitatea fiscală rămân obstacole care necesită soluţii urgente.

„România are un potenţial imens, de aceea continuăm să investim“, spune Thibaut Boidin, managing director al Heineken România. El identifică trei motive care stau la baza optimismului Heineken. Primul este calitatea oamenilor: „Am lucrat în mai multe ţări din Europa, dar nivelul de educaţie şi mentalitatea antreprenorială din România m-au surprins plăcut.“ Cel de-al doilea motiv include pasiunea românilor pentru bere: „Românii iubesc berea, ceea ce face ca industria berii să fie foarte intere­santă aici, nu doar dato­rită cantităţii consu­mate, ci şi datorită apetitului pentru inovaţie. Românii sunt deschişi la nou, iar fiecare lansare de produs inovator are o evoluţie foarte rapidă.“ În final, competiţia de pe piaţă reprezintă un stimulent major pentru companie: „Prezenţa jucătorilor mari şi ambiţioşi arată că afacerile sunt sănătoase aici.“

În ciuda optimis­mului şi a încrederii puternice în poten­ţialul pieţei româneşti, Heineken nu este imună la dificultăţile economice.

„Dacă ne uităm la impactul pe care l-a avut mediul macroeconomic asupra noastră de la pandemie încoace – şi nu mă refer doar la România, ci la întreaga industrie – a fost extrem de dificil pentru noi. Preţurile materiilor prime au crescut cu 80%, preţurile energiei au crescut cu aproximativ 60%. Situaţia actuală din lume adaugă, de asemenea, multă instabilitate“, recunoaşte Thibaut Boidin.

El subliniază că instabilitatea legislativă şi fiscală reprezintă un alt punct sensibil care frânează investiţiile locale.

„Între 2022 şi 2023, am avut foarte multe creşteri ale accizelor. Evident, acest lucru a avut un impact major.

Anul trecut, însă, am avut stabilitate şi, pentru prima dată, am văzut piaţa crescând comparativ cu anii precedenţi. Asta înseamnă că pentru industria noastră, pentru consumatori şi pentru companii stabilitatea şi predictibilitatea sunt esenţiale“.

 

Cum arată cel mai recent pariu al Heineken în România

La finalul lunii martie, Heineken România a anunţat că va începe producţia locală a berii Amstel în fabricile sale din Miercurea Ciuc şi Craiova. Într-un context în care optimizarea portofoliului a fost o tendinţă dominantă în ultimii zece ani pentru companiile din FMCG, Heineken a ales să meargă împotriva curentului şi să investească într-un nou brand adaptat pieţei româneşti.

„Aceasta este o decizie uriaşă pentru noi, care demonstrează încrederea în potenţialul de creştere al pieţei locale în următorii cel puţin 10 ani“, explică Thibaut Boidin.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro