Retail&Agrobusiness

Tiberiu Dăneţiu, marketing director Auchan: Pentru a avea mere sau roşii şi în extrasezon, avem nevoie de infrastructură logistică, de depozitare, de conservare, unde suntem deficitari în România

ZF Retail Summit 2022

Tiberiu Dăneţiu, marketing director Auchan:  Pentru a...

Autor: Alexandra Matei

16.05.2022, 12:01 204

O nemulţumire des întâlnită în rândul consumatorilor români este faptul că anumite fructe şi legume de pe rafturile supermarketurilor sunt cumpărate în extrasezon sau chiar în sezon din alte ţări.

Tiberiu Dăneţiu, marketing director Auchan, crede că pentru a avea aceste produse mai mult timp la raft este nevoie de infrastructură logistică, de depozitare, de conservare, unde România este deficitară.

„Noi, românii, ne-am plâns de faptul că sunt anumite fructe şi legume cumpărate în extrasezon sau chiar în sezon din alte ţări. Pentru a avea producţii mai mari, a intervenit asocierea. Noi asta am cerut-o de acum 10-15 ani, de când ne tot întâlneam cu Ministerul Agriculturii. Totodată, ca noi să avem produsele acestea o perioadă mai lungă, avem nevoie de infrastructură logistică, de depozitare, de conservare, unde suntem deficitari în România. Ani şi ani de zile după Revoluţie nu s-a făcut nimic. Niciodată nu vom avea noi mere sau roşii în februarie, dacă nu avem depozite de stocare şi de păstrare. Polonezii sunt campioni aici, Republica Moldova ne propusese să ne furnizeze mere sau struguri din silozuri de frig”, a spus Tiberiu Dăneţiu, marketing director Auchan, în cadrul ZF Retail Summit 2022.

Deşi România se află printre ultimele ţări din punct de vedere al densităţii comerciale, acesta spune că nu trebuie să privim lucrurile cu pesimism, ci, din contră, să vedem în perspectivă.

Producţia are posibilitatea să crească odată cu dezvoltarea magazinelor, iar economia are loc de dezvoltare, crede el.

Totodată, în ultima perioadă, menţionează Tiberiu Dăneţiu, a avut loc o mutaţie strcturală în obiceiurile de cumpărare ale consumatorului, întrucât s-a trecut de la mari suprafeţe către proximitate şi ultraproximitate.

„Acum, vine componenta de digital şi omnichannel – fizic plus digital. Noi suntem multi format. Suntem în parteneriat cu OMV-Petrom şi dezvoltăm în staţiile Petrom noi puncte de vânzare. Dezvoltăm un nou canal de supermarketuri de aproximativ 2.000 mp suprafaţă de vânzare, vom avea două deschideri în toamna acestui an în Iaşi. Suntem foarte prezenţi şi ne concentrăm eforturile pe componenta de digital, cu tot ce înseamnă servicii asociate – livrare la domiciliu, drive, livrare expres, parteneriate, prezenţă pe platforme”, a mai adăugat el.

 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO