Retail&Agrobusiness

Topul celor mai vândute branduri de apă îmbuteliată: Borsec rămâne lider, dar Aqua Carpatica vine puternic din spate

Topul celor mai vândute branduri de apă îmbuteliată: Borsec rămâne lider, dar Aqua Carpatica vine puternic din spate

Autor: Mădălina Panaete

13.06.2017, 00:00 6342

Borsec, brand cu o istorie de peste 200 de ani, se clasează pe prima poziţie în clasament atât din punctul de vedere al volumelor vândute, cât şi al valorii.

Primele zece branduri de apă îmbuteliată reprezintă împreună aproape 90% din vânzările totale, care s-au ridicat anul trecut la 2,2 mld. lei (peste 480 mil. euro), arată datele com­paniei de cercetare de piaţă Vektor Marktforschung.

În volum, aceste prime zece branduri cumulează aproximativ 83% din vânzări, pe o piaţă unde consumul s-a situat anul trecut la 1,37 miliarde de litri (circa 72 litri per capita).

Cel mai vândut brand de apă în valoare rămâne Borsec, deţinut de Romaqua Group, cea mai mare companie antre­prenorială românească din industria băuturilor, cu afaceri de 693 milioane de lei. Romaqua Group este şi cel mai mare îmbuteliator de ape minerale.

„Borsec este cel mai vândut brand de apă minerală atât în valoare, cât şi în volum”, spune Simona Stoica, statistician în cadrul Vektor Marktforschung.

Pe de altă parte, poziţia a doua este ocupată de Aqua Carpatica, cel mai tânăr brand prezent în clasament, creat de omul de afaceri Jean Valvis în 2010. Astfel, Aqua Carpatica ia locul Izvorului Alb, brand creat tot de Jean Valvis, dar care acum se află în proprietatea Coca-Cola HBC România, cel mai mare jucător de pe piaţa băuturilor, cu afaceri de 2,2 miliarde de lei anul trecut. Aqua Carpatica era şi în primele luni din 2015 cel mai vândut brand în valoare de pe piaţa de apă îmbuteliată, conform informaţiilor furnizate anterior de Vektor Marktforschung. Izvorul Alb este apa plată îmbuteliată de Coca-Cola HBC, în timp ce Dorna şi Poiana Negri sunt brandurile de apă carbonatată.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO