♦ Elefant.ro, unul dintre cei mai mari retaileri online de pe piaţa locală, a vândut pe 23 aprilie, de Ziua Internaţională a Cărţii, peste 120.000 de exemplare, cu 60% mai mult ca în aceeaşi zi din 2019 ♦ Libris.ro, unul dintre cei mai mari retaileri online de carte din România, are o creştere de 85% a vânzărilor pe segmentul 18-24 ani în perioada stării de urgenţă ♦ Cele mai multe librării fizice sunt închise.
Retailerii online anunţă creşteri puternice ale vânzărilor de carte în această perioadă în care oamenii au fost izolaţi la domiciliu pe fondul pandemiei de COVID-19. La polul opus, reţelele de librării cu operaţiuni preponderent offline au fost nevoite să închidă cele mai multe unităţi şi au păstrat doar magazinele virtuale, care nu reuşesc să compenseze decât într-o mică măsură declinul cifrei de afaceri din această perioadă.
În România, online-ul contribuie cu circa 25-30% la piaţa de carte estimată la 80-100 mil. euro, conform datelor existente, astfel că în continuare unităţile fizice sunt dominante. Există însă şi magazine online cu vânzări importante de carte precum libris.ro sau elefant.ro.