Retail&Agrobusiness

#trebuiesarepornimbusinessul Principala sursă de oxigen a economiei în această perioadă: retailerii străini merg înainte cu investiţiile de 1 mld. euro programate pentru 2020. Revenirea economiei s-ar putea sprijini pe aceste proiecte, iar efectele s-ar putea propaga în lanţ

La începutul lui 2020, estimările ZF pe baza informaţiilor communicate de retaileri arătau că jucătorii din comerţul modern vor scoate din buzunare aproape 1 mld. euro pentru 400 de magazine noi, pentru investiţii în logistică şi online.

Autor: Cristina Roşca

10.04.2020, 00:07 4759

♦ Comerţul modern cu dominntă alimentară numără zece reţele străine ce adună peste 3.000 de magazine proprii - hipermarketuri, supermarketuri, magazine de discount, cash&carry sau proximitate modernă -, afaceri de 12-13 mld. euro cumulat şi aproape 100.000 de salariaţi Acesta a fost unul dintre sectoarele care au continuat să pompeze bani în deschideri de magazine şi depozite în fiecare an, cu preponderenţă în ultima perioadă marcată de creşterea economiei şi a consumului, dar nu numai ♦ În pofida pandemiei, majoritatea lanţurilor din comerţul modern, continuă să investească în în România în 2020, într-o perioadă în care multe alte sectoare ale economiei sunt blocate, atât din punct de vedere investiţional, cât şi al activităţii ♦ Cinci din zece jucători şi-au reconfirmat planurile de investiţii în această perioadă, iar dintre ceilalţi cinci doar trei anunţaseră deschideri sau bugete pentru 2020 ♦ Astfel, dacă aceste investiţii continuă, pe ele s-ar putea sprijini revenirea economiei - măcar parţial - dat fiind că fiecare retailer mare are câteva mii sau chiar peste 10.000 de furnizori de bunuri şi servicii, afaceri mai mici sau mai mari care ar putea insufla viaţă economiei aflate acum la terapie intensivă.

Reţelele de magazine alimentare Kaufland, Lidl, Profi, Mega Image şi Penny Market merg mai departe cu investiţiile planificate pentru 2020 în pofida pandemiei de Covid19 care a băgat economia în „stop-cardiac“, multe sectoare cheie precum auto, mobilă sau comerţ non-alimentar fiind blocate temporar.

La începutul lui 2020, estimările ZF pe baza in­for­maţiilor communicate de retaileri arătau că jucă­torii din comerţul modern vor scoate din buzu­nare aproape 1 mld. euro pentru 400 de ma­ga­zine noi, pentru investiţii în logistică şi online.

„Kaufland România va continua planurile de extindere în România, conform strategiei deja existente şi în perspectivă optimistă, dar care depinde foarte mult de evoluţia contextului actual. Avem în plan ca până în luna iunie să deschidem trei noi hipermarketuri, dar şi să redeschidem magazinul pop-up, sezonier, ame­na­jat sub formă de cort“, spun reprezentanţii Kaufland.

Retailerii anunţă astfel că merg mai departe cu investiţiile în acelaşi ritm, aceste proiecte pu­tând nu doar să creeze 7.000-10.000 de locuri noi de muncă, ci şi să susţină dezvoltarea adiacentă a altor businessuri, companii aflate pe lanţul de aprovizionare.

Mai exact, fiecare retailer mare are câteva mii sau chiar peste 10.000 de furnizori, de la micii pro­ducători de legume şi fructe, la multina­ţionalele care livrează bere, snacksuri sau dulciuri, şi de la firmele de curăţenie şi pază, la constructori sau la furnizorii de servicii IT.

Pentru a ilustra impactul în lanţ al acestor businessuri, Liviu Apolozan, fondator şi VP of Strategy în cadrul companiei româneşti DocProcess, specializată în automatizarea proce­selor operaţionale, spunea recent că „am fost pri­mii care au introdus factura electronică în România. La ora asta nu există retailer mare internaţional care să fie în afara acestui joc. De factura electronică nu beneficiază doar marii retaileri, ci un întreg sistem, 1.500 - 2.000 de parteneri sunt cuprinşi în ecosistem.“

Citiţi AICI ediţia ZF E-paper de vineri

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO