Brandul de biciclete Pegas şi producătorul de textile Braiconf din Brăila s-au asociat pentru a realiza o linie de cămăşi pentru ciclism, potrivit lui Andrei Botescu, românul care a readus pe piaţă brandul Pegas în urmă cu patru ani.
„Cei de la Braiconf au venit la noi şi ne-au spus că ei sunt pe un anumit segment de business, noi suntem pe un altul mai fresh, aşa că putem să facem împreună un proiect altfel. Împreună am analizat piaţa, am studiat o cămaşă de ciclism pe care eu mi-am luat-o din Japonia şi în două luni a fost gata proiectul“, a explicat Botescu care a fost prezent recent la conferinţa ZF „Branduri româneşti“. El nu a oferit detalii privind lansarea cămăşilor pe piaţă.
Pegas şi Braiconf sunt două dintre cele mai vechi branduri româneşti, fiind lansate pe piaţă acum câteva zeci de ani. Dacă Pegas a avut o perioadă în care a lipsit de pe piaţă pentru a fi readus la viaţă recent, Braiconf a avut o istorie continuă. Totuşi, până recent compania şi-a axat activitatea pe lohn, pentru ca în ultimii ani să încerce să parieze mai mult pe bradul propriu şi pe o reţea de magazine. „Ştiind că există atâtea fabrici din România care fac lohn pentru branduri mari, este chiar păcat să nu se conecteze cu alte afaceri româneşti“, adaugă Botescu. El este în continuare acţionar al companiei care produce bicicletele Pegas, dar pachetul majoritar este deţinut de Iulian Stanciu, cel care conduce operaţiunile eMag, cel mai mare retailer online din România. Stanciu este şi acţionar minoritar al eMag.
Pentru Pegas un astfel de parteneriat precum cel cu Braiconf este al doilea după un altul cu Mega Image lansat tot recent.
Astfel, campania comună a celor două companii presupune că toţi clienţii care fac cumpărături de peste 100 de lei în magazinele Mega Image beneficiază de o reducere de 20% până la 50% din preţul unei biciclete Pegas. Campania este valabilă în perioada 16 august - 30 septembrie.
Reducerile de preţ au fost susţinute integral de Pegas, pe când cei de la Mega Image pun la dispoziţie clienţii lor.
În prezent bicicletele Pegas sunt disponibile în online, în magazinul propriu, dar şi în eMag, cel mai mare retailer local din zona online, condus de Iulian Stanciu, care este de doi ani şi acţionarul majoritar al companiei care deţine brandul Pegas. Compania mai are şi două magazine fizice proprii în Bucureşti, dar bicicletele sunt vândute şi în magazine partenere prin distribuitori.
Brandul de biciclete Pegas a fost relansat pe piaţă în luna iunie 2012, iar anul trecut a vândut circa 3.000 de unităţi, ajungând la un business de un milion de euro, cu o marjă de profit de 3%. Ambiţia acţionarilor este de a ajunge la venituri de 3 milioane de euro în acest an.
Ei vor să continue dezvoltarea brandului în două direcţii „ retail şi producţie. În retail vor să meargă în franciză în ţară datorită varietăţii de modele şi accesorii. Ambiţia lui Andrei Boţescu este să ajungă la 100 de magazine (proprii şi partenere) în cinci ani. În producţie el vorbeşte de relansarea producţiei în România.
Proiectarea şi prototipurile bicicletelor se realizează în atelierul Pegas, pe când cadrele se produc în Taiwan, ţară care deţine cea mai mare industrie de biciclete la nivel mondial, butucii în Japonia şi Cehia, în Italia jantele iar în Germania alte componente. În timp ce în România şi Ungaria se face asamblarea. Pe viitor acţionarii vor să producă Pegas pe piaţa locală, poate chiar în fosta fabrică ce funcţiona înainte de í89.