Retail&Agrobusiness

Un nou parteneriat în business: Pegas se aliază cu Braiconf pentru a produce cămăşi pentru ciclişti

Un nou parteneriat în business: Pegas se aliază cu...

Autor: Cristina Roşca

03.10.2016, 07:00 2583

Brandul de biciclete Pegas şi producătorul de textile Braiconf din Brăila s-au asociat pentru a realiza o linie de cămăşi pentru ciclism, potrivit lui Andrei Botescu, românul care a readus pe piaţă brandul Pegas în urmă cu patru ani.

„Cei de la Braiconf au venit la noi şi ne-au spus că ei sunt pe un anumit segment de business, noi suntem pe un altul mai fresh, aşa că putem să facem împreună un proiect altfel. Împreună am analizat piaţa, am studiat o cămaşă de ciclism pe care eu mi-am luat-o din Japonia şi în două luni a fost gata proiectul“, a explicat Botescu care a fost prezent recent la conferinţa ZF „Branduri româneşti“. El nu a oferit detalii privind lansarea cămăşilor pe piaţă.

Pegas şi Braiconf sunt două dintre cele mai vechi branduri româneşti, fiind lansate pe piaţă acum câteva zeci de ani. Dacă Pegas a avut o perioadă în care a lipsit de pe piaţă pentru a fi readus la viaţă recent, Braiconf a avut o istorie con­tinuă. Totuşi, până re­cent compania şi-a axat acti­vitatea pe lohn, pentru ca în ultimii ani să încerce să parieze mai mult pe bra­dul propriu şi pe o reţea de magazine. „Ştiind că există atâtea fabrici din România care fac lohn pentru bran­duri mari, este chiar păcat să nu se conec­teze cu alte afaceri româ­neşti“, adaugă Bo­tescu. El este în con­ti­nuare acţionar al com­pa­niei care produce bici­cle­tele Pegas, dar pa­chetul majoritar este deţinut de Iulian Stan­ciu, cel care conduce operaţiunile eMag, cel mai mare retailer on­line din România. Stanciu este şi acţionar minoritar al eMag.

Pentru Pegas un astfel de parteneriat precum cel cu Braiconf este al doilea după un altul cu Mega Image lansat tot recent.

Astfel, campania comună a celor două companii presupune că toţi clienţii care fac cumpărături de peste 100 de lei în magazinele Mega Image beneficiază de o reducere de 20% până la 50% din preţul unei biciclete Pegas. Campania este valabilă în perioada 16 august - 30 septembrie.

Reducerile de preţ au fost susţinute integral de Pegas, pe când cei de la Mega Image pun la dispoziţie clienţii lor.

În prezent bicicletele Pegas sunt disponibile în online, în magazinul propriu, dar şi în eMag, cel mai mare retailer local din zona online, condus de Iulian Stanciu, care este de doi ani şi acţionarul majoritar al companiei care deţine brandul Pegas. Compania mai are şi două magazine fizice proprii în Bucureşti, dar bicicletele sunt vândute şi în magazine partenere prin distribuitori.

Brandul de biciclete Pegas a fost relansat pe piaţă în luna iunie 2012,  iar anul trecut a vândut circa 3.000 de unităţi, ajungând la un business de un milion de euro, cu o marjă de profit de 3%. Ambiţia acţionarilor este de a ajunge la venituri de 3 milioane de euro în acest an.

Ei vor să continue dezvoltarea brandului în două direcţii „ retail şi producţie. În retail vor să meargă în franciză în ţară datorită varietăţii de modele şi accesorii. Ambiţia lui Andrei Boţescu este să ajungă la 100 de magazine (proprii şi partenere) în cinci ani. În producţie el vorbeşte de relansarea producţiei în România.

Proiectarea şi prototipurile bicicletelor se realizează în atelierul Pegas, pe când cadrele se produc în Taiwan, ţară care deţine cea mai mare industrie de biciclete la nivel mondial, butucii în Japonia şi Cehia, în Italia jantele iar în Germania alte componente. În timp ce în România şi Ungaria se face asamblarea. Pe viitor acţionarii vor să producă Pegas pe piaţa locală, poate chiar în fosta fabrică ce funcţiona înainte de í89.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO