Compania Valmar 05 din Buzău, deţinută de patru antreprenori români, vinde mezeluri în restaurante precum Caru’ cu Bere, La Mama, dar şi către alţi jucători mai mici, linie de business de 200.000 de euro/an, adică o cincime din rulajele producătorului.
„Am ajuns într-un singur an să livrăm 20% din producţia noastră către restaurantele Caru’ cu Bere şi La Mama şi în câteva restaurante de pe Valea Prahovei“, spune Ghiţă Ion, director general al Valmar 05. El deţine şi 48% din acţiunile companiei.
Segmentul vânzărilor în restaurante şi hoteluri este mai puţin abordat de marii producători de mezeluri, având în vedere că aceştia se luptă pentru cotă de piaţă în marile lanţuri de retail, canal de distribuţie care poate asigura volume mari de vânzări.
Afacerile estimate la 1,3 milioane de euro în acest an ale Valmar 05 sunt însă departe de vârful clasamentelor naţionale, iar producătorul din Buzău se concentrează pe produse tradiţionale specifice acestei regiuni precum cârnaţii de Pleşcoi.