Retail&Agrobusiness

Un retailer turcesc de haine pentru bărbaţi a intrat pe piaţa din România cu un magazin în centrul comercial ParkLake. Obiectivul este să mai deschidă două magazine anul viitor

Un retailer turcesc de haine pentru bărbaţi a intrat pe...

Autor: Alexandra Cepăreanu

21.12.2018, 17:39 1957

Brandul turcesc de îmbrăcăminte pentru bărbaţi KiP, înfiinţat în 1978, a intrat pe piaţa din România cu primul magazin deschis în centrul comercial ParkLake, iar obiectivul de dezvoltare al companiei este să mai deschidă două magazine anul viitor şi să ajungă la opt magazine pe piaţa locală până în 2023, a spus pentru ZF Zeynep Doğan, member of board în cadrul reţelei de magazine de îmbrăcăminte pentru bărbaţi KiP.

„Magazinul KiP din centrul comercial ParkLake se întinde pe o suprafaţă de aproximativ 163 de mp, iar personalul magazinului este format din cinci persoane. România este o uşă de intrare pentru ca marca noastră să se extindă în această zonă, iar obiectivul în ceea ce priveşte piaţa locală este de a ajunge la opt magazine până în 2023. Ne aşteptăm să deschidem încă două magazine în 2019”, a spus pentru ZF Zeynep Doğan, member of board. Reprezentanta companiei nu a spus care a fost investiţia în deschiderea şi amenajarea magazinului din ParkLake.

În prezent, brandul operează o reţea de 100 de magazine deschise pe diferite pieţe internaţionale, inclusiv în Turcia.

De altfel, Zeynep Doğan a adăugat că, în perioada următoare, vor lansa brandul KiP şi pe pieţele din Polonia şi Ucraina. „Ne propunem să ajungem la 80 de magazine în străinătate până în 2023 pe pieţele-ţintă, cum ar fi ţările din Golf, Orientul Mijlociu, republicile turceşti, Balcani şi Africa de Nord.”

KIP îşi desfăşoară activitatea sub umbrela Grupului Gurmen. Gurmen este un grup cu investiţii în diverse sectoare, precum fabricarea de îmbrăcăminte şi retail, energie, agricultură şi zootehnie, minerit, construcţii şi imobiliare, fiind un grup cu peste 2.000 de angajaţi şi exporturi în mai multe ţări.

Grupul Gurmen din Turcia, se ocupă de procesele de producţie ale colecţiilor care sunt vândute în magazinele KiP. „Avem o producţie totală de 1,5 milioane de unităţi în aceste fabrici. Produsele noastre sunt aduse în România din Turcia şi sunt oferite spre vânzare numai în magazinul nostru.”

Zeynep Doğan a spus că motivele pentru care reprezentanţii companiei au ales să intre pe piaţa din România sunt oportunităţile de dezvoltare datorită populaţiei tinere, „a aderării la Uniunea Europeană şi o economie în creştere. România este unul dintre cele mai importante centre de investiţii din Europa Centrală şi de Sud-Est.”

Obiectivul pe termen lung al brandului KIP este de a deveni un brand global. Astfel, reprezentanţii companiei se focusează pe lansarea brandului pe pieţe străine. „Prin urmare, pieţele noastre ţintă sunt ţările care sunt dispuse să investească în populaţie, economie şi în infrastructurile moderne de retail.”

De asemenea, pentru finalul anului 2018 reprezentanţii estimează o creştere a cifrei de afaceri de 20%. Ei nu au spus ce afaceri a avut grupul în 2017 sau ce afaceri estimează pentru final de 2018. „Planificăm să atingem o rată medie de creştere de 20% până la sfârşitul anului 2018.”

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO