Retail&Agrobusiness

Un vânzător din magazinele nemţilor de la Lidl câştigă între 1.700 şi 2.800 de lei brut lunar

Afacerile Lidl au fost de circa 800 mil. euro în 2014, iar oficialii discounterului spuneau că nu mai e mult până la pragul de 1 mld. euro

Afacerile Lidl au fost de circa 800 mil. euro în 2014, iar oficialii discounterului spuneau că nu mai e mult până la pragul de 1 mld. euro

Autor: Cristina Rosca

01.04.2016, 00:05 203603

Discounterul german Lidl, prezent pe piaţa locală cu aproape 200 de magazine, are peste 4.200 de salariaţi în România, iar cei mai mulţi lucrează în magazine pe poziţii de vânzător sau lucrător comercial.

Salariul minim brut al unui vânzător din magazinele Lidl România este de 1.697 de lei (1.234 de lei net), iar cel pentru treapta superioară la care un vânzător poate ajunge este de 2.797 de lei brut (1.969 de lei net), cu  tichete de masă incluse, spun reprezentanţii lanţului de magazine. Ei precizează însă că salariului i se adaugă asigurare medicală şi alte avantaje în bani, produse sau bonuri valorice, precum şi traininguri. „De asemenea, Lidl re­munerează fiecare minut lucrat (peste program - n.red.) şi oferă progresiv creş­teri salariale şi zile de concediu adiţionale. Astfel, în primul an calendaristic un salariat are 21 de zile de concediu, în cel de-al doilea ajunge la 23 de zile, iar în cel de-al treilea la 25”, adaugă aceştia.

Cine este supermodelul de 45 de ani care are o şansă istorică să ajungă Prima Doamnă a Statelor Unite. Galerie FOTO

Noul portavion de 13 miliarde de dolari al marinei americane. Este cea mai mare şi cea mai scumpă navă de război din lume. Galerie FOTO

Închisoarea unde deţinuţii sunt atât de înfricoşători încât nici gardienii nu intră. Instituţia este păzită doar la exterior de poliţişti - GALERIE FOTO

Cum arată rusoaica de 23 de ani care a renunţat la cariera de economist pentru a ajunge cea mai frumoasă stewardesă din Rusia. Galerie FOTO

Potrivit datelor ZF din piaţă, grupul german Lidl plăteşte printre cele mai mari salarii din retailul alimentar autohton. Nemţii au fost de altfel întotdeaua printre cei mai deschişi în ceea ce priveşte salariile minime sau medii din companie, declarând şi anterior nivelul câştigurilor angajaţilor din magazine. Mai mult, anterior oficialii Lidl spuneau că un vânzător al unui magazin al lanţului din Bucureşti câştigă cu până la 30% mai mult decât un angajat pe aceeaşi poziţie într-un mic oraş de provicie, diferenţele salariale fiind date de costul vieţii şi de raportul cerere-ofertă de pe piaţa muncii pe de-o parte şi de experienţă şi vechime pe de altă parte.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Urmează ZF Power Summit’24
AFACERI DE LA ZERO