Retail&Agrobusiness

Unilact Transilvania şi-a propus un avans de 20% al businessului în 2016

Unilact Transilvania şi-a propus un avans de 20% al businessului în 2016

Autor: Departamentul Economic

06.04.2016, 11:18 335

Profitul companiei s-a situat la 1,8 milioane de lei (peste 355.000 euro).

"Scăderea TVA-ului, lărgirea echipei de vânzări, investiţiile realizate şi noile parteneriate de peste graniţe au avut un impact pozitiv în business-ul companiei anul trecut", a declarat Marius Bîcu, Managing Partner al Unilact, firmă care are o fermă în judeţul Alba şi vinde sub brandurile "De la Ferma" şi "Pachet de Acasă", citat într-un comunicat de miercuri.

Pentru 2016, producătorul se aşteaptă la o creştere a exporturilor cu aproximativ 40%. Anul trecut, pieţele externe au avut o pondere de aproape 50% în businessul Unilact, după o creştere a exporturilor cu 87%, ţinta pentru anul în curs fiind o pondere de 55%.

În total, Unilact a vândut anul trecut 790 tone de produse, în creştere cu circa 70%.

"Anul trecut, exporturile au reprezentat 47% din business-ul companiei, principalele pieţe de desfacere pentru produsele noastre fiind Italia, Spania, Anglia şi Belgia. În termeni de volum, anul trecut am exportat peste 300 tone de brânzeturi peste hotare, iar cele mai cumpărate produse au fost brânza telemea şi brânza de burduf", a mai spus Marius Bîcu.

Brânzeturile Pachet de Acasa şi De la Ferma sunt exportate şi în Germania, Franţa, Danemarca, Olanda, Cipru şi Luxemburg.

"Având în vedere că brânza telemea de vacă şi brânza de burduf nu au un echivalent în ţări precum Spania, Italia, Anglia sau Belgia, şi, mai mult, sunt prezente la raft cu un preţ corect, acestea sunt cumpărate cu regularitate. La export mai ajung şi smântana, caşcavalul şi brânza proaspătă de vaci", explică Marius Bîcu.

În ceea ce priveşte planurile pentru anul în curs, compania a bugetat un avans cu 20% al business-ului, la circa 16,8 milioane de lei, dar şi un avans al exporturilor de 40%. În termeni de volum, Unilact mizează pe vânzări mai mari cu 15%, la peste 900 tone. De asemenea, investiţiile vor viza dezvoltarea fermei şi eficientizarea fabricii de brânzeturi.

Compania este un business de familie care a fost înfiinţat în 1994, conducerea fiind preluată de Marius Bîcu, fiul fondatorului, în 2002.

 
AFACERI DE LA ZERO