Retail&Agrobusiness

Unu din şapte lei cheltuiţi de români în restaurante a mers către fast-food-uri şi şaormerii. În 2020 pandemia a afectat aceste businessuri, dar mai puţin ca piaţa totală

ANALIZĂ

Toate brandurile internaţionale - începând cu McDonald’s şi KFC şi continuând cu Subway, Burger King sau Taco Bell – se dezvoltă local în sistem de franciză, piaţa din România fiind considerată prea mică pentru o expansiune directă.

Toate brandurile internaţionale - începând cu McDonald’s şi KFC şi continuând cu Subway, Burger King sau Taco Bell – se dezvoltă local în sistem de franciză, piaţa din România fiind considerată prea mică pentru o expansiune directă.

Autor: Cristina Roşca

21.11.2020, 12:01 338

♦ Românii au cheltuit anul trecut peste 2 mld. lei în restaurantele de tip fast-food, fie parte a unor lanţuri internaţionale, fie shaormerii locale ♦ Spre comparaţie, toată piaţa de restaurante a ajuns la circa 14 mld. lei anul trecut, un nivel maxim istoric ♦ Datele iau în calcul companiile care şi-au depus datele financiare pe 2019 şi care au declarat CAEN 5610 – Restaurante.

Unu din şapte lei cheltuiţi în 2019 în restaurantele locale au mers către McDonald’s, KFC, Taco Bell, Subway, Dabo Doner, Shaormeria Dristor sau Socului. Aceştia sunt, din datele ZF, cei mai mari jucători din acest segment, dar nu sunt cu siguranţă singurii. Doar cifrele lor de afaceri cumulate dau circa 2 mld. euro.

Piaţa este însă puternic fragmentată, cu multe afaceri care operează o singură unitate. Este interesant de observat că pe piaţa locală, fiecare oraş, fie el şi de 15.000-20.000 de locuitori, are cel puţin o şaormerie sau un fast-food care să satisfască cererea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO