Retail&Agrobusiness

Ursus a avut nevoie de cinci ani pentru a ajunge la rulajul din 2008, dar profitul revine mai greu

Ursus a avut nevoie de cinci ani pentru a ajunge la...

Autor: Ioana David

01.08.2014, 00:05 152
Ursus Breweries, cel mai mare producător local de bere, s-a apropiat în 2013 de rulajul din 2008, cel mai bun an pentru companie, dar şi pentru industria de profil. Doar 1,5 mil. euro a fost diferenţa pentru ca cel mai mare berar să ajungă la nivelul record din 2008. În lei însă, cifra de afaceri din 2013 este însă mai mare decât în 2008 cu 20%.
 
După ce în perioada 2009-2011 pierduse peste 64 de milioane de euro din cifra de afaceri, Ursus şi-a revenit, cu toate că piaţa locală de bere este departe de nivelul record.
 
Producătorul, care are în porfoliul branduri precum Timişoreana, Ursus, Ciucaş, Peroni Nastro Azzurro sau Grolsch, a realizat anul trecut o cifră de afaceri de 325 mil. euro, când a avut un profit de 0,25 mil. euro. Cu aceste afaceri, compania se menţine pe prima poziţie în topul celor mai mari producători locali de pe această piaţă.
 
 
La volume mai au de muncă
 
Înaintea crizei, Ursus a avut o ascensiune foarte puternică din punctul de vedere al cifrei de afaceri, urcând de la 90 mil. euro în 2004 la 325 mil. euro în 2008, nivel pe care acum îl tatonează. Dacă din punctul de vedere al valorii se poate considera că producătorul a recuperat scăderile, un calcul al ZF arată că pentru atingerea volumelor record, Ursus mai are de muncă.
 
“Cu privire la evoluţia de piaţă a companiei în ultimii ani, aceasta s-a aflat în linie cu evoluţia întregii industrii a berii, care a experimentat o contracţie severă ca rezultat al crizei financiare şi economice între 2008 şi 2009. De la momentul 2008/2009, întreaga industrie a cunoscut o uşoară revenire în 2012, în condiţiile în care, totuşi, consumatorii au devenit mai precauţi şi au început să caute produse care maximizează valoarea pentru fiecare achiziţie efectuată. Încrederea consumatorilor rămâne la niveluri foarte joase şi, din păcate, nu a urmat trendul înregistrat de restul statelor membre UE. Continuam sa inregistram un consum de bere dependent de puterea de cumpărare încă fragilă a consumatorilor, de impactul negativ al recentelor creşteri de acciză, precum şi de continua lipsă de încredere în relansarea economică”, au spus reprezentanţii Ursus Breweries. 

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO