Retail&Agrobusiness

Ursus Breweries, cel mai mare producător de bere din România, vrea să elimine complet emisiile de carbon din fabrici, până în 2030, şi să ajungă la un consum minim de apă în producţie

Ursus Breweries, cel mai mare producător de bere din...

Autor: Cristina Bellu

14.12.2021, 16:37 236

Ursus Breweries, cel mai mare producător de bere din România,  companie controlată de grupul japonez Asahi, şi-a propus să elimine complet emisiile de carbon din fabrici, până în 2030, potrivit Raportului de Dezvoltare Durabilă al companiei, ajuns la ce-a de-a şasea ediţie.

În paralel, producătorul de bere îşi propune ca ambalajele pe care le foloseşte să fie în totalitate reciclabile, ingredientele să provină din surse sutenabile, iar consumul de apă să fie minim, în condiţii de siguranţă.

“Raportul de Dezvoltare Durabilă marchează angajamentul nostru, în calitate de lider de piaţă, de a respecta practicile responsabile de afaceri, care presupun minimizarea impactului asupra mediului, precum şi sprijinirea comunităţilor în care activăm. Ţintele companiei legate de sustenabilitate includ amprenta neutră de carbon, reducerea consumului de apă, sustenabilitatea resurselor, ambalajele circulare, incluziunea şi bunăstarea angajaţilor şi consumatorilor, precum şi promovarea alegerilor responsabile”, spune Robert Uzună, Vicepreşedinte Corporate Affairs al Ursus Breweries.

(Sursa: Ursus Breweries - Raport de Dezvoltare Durabilă)

Raportul prezintă şi activitatea şi performanţele non-financiare ale companiei din perioada 2018 - 2020 şi a fost realizat conform standardelor GRI (Global Reporting Initiative), recunoscute ca fiind printre cele mai complexe standarde de raportare non-financiară.

Potrivit acestuia, în 2020, contribuţiile Ursus Breweries la bugetul naţional şi local au fost de peste 550 milioane de lei, ceea ce reflectă statutul de lider al pieţei de bere şi actor economic cu o contribuţie considerabilă la economia României.

Importanţa sprijinirii furnizorilor locali a fost, în continuare, pe agenda dezvoltării durabile a companiei, astfel că, în perioada analizată, în medie, 74% din bugetul de achiziţii al companiei a fost direcţionat catre furnizori din România.

În ceea ce priveşte eforturile legate de mediu, Ursus Breweries a continuat să scadă cantitatea de apă folosită pentru producerea berii, de la 2.87 litri/ litru de bere produs în 2017 la 2.76 litri în 2020, apropiindu-se astfel rapid de ţinta stabilită pentru 2025 de a ajunge la 2.75 litri de apă/litru de bere produs.

Totodată, în perioada 2018-2020, analizată în raport, investiţiile Ursus Breweries se ridică la peste 50 de milioane de euro, în diverse arii, precum facilităţi de producţie sau depozite.

Compania operează trei fabrici pe plan local, în Buzău, Braşov şi Timişoara şi are în portofoliu mărci precum Ursus, Timişoreana, Ciucaş, Peroni Nastro Azzurro, Grolsch, Azuga, Pilsner Urquell, Asahi Super Dry şi St. Stefanus.

Piaţa berii, estimată la 1 mld. euro anual, este dominată de producţia locală, toate cele patru multinaţionale prezente în România – Ursus Breweries, Heineken România, Bergenbier şi URBB -  având fabrici locale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO