Retail&Agrobusiness

Ursus, cel mai mare jucător de pe piaţa berii, la un pas de a-şi schimba acţionarul după două decenii

Ursus, cel mai mare jucător de pe piaţa berii, la un...

Autor: Cristina Rosca

14.10.2015, 00:08 1519

SAB Miller, al doilea cel mai mare jucător de pe piaţa mondială a berii, a anunţat că a ajuns la un acord de principiu cu AB InBev, ceea ce ar însemna o uniune la nivel înalt între liderii pieţei de profil. Pe piaţa locală acest mariaj înseamnă reintrarea AB InBev în România în acţionariatul Ursus Breweries, liderul pieţei de bere. SAB Miller este acţionarul Ursus Breweries de aproape două decenii, perioadă în care compania locală a crescut organic şi prin achiziţii ajungând la un business de peste 1,4 mld. lei anul trecut. Astăzi AB InBev nu este prezent în România, astfel că un acord la nivel internaţional ar însemna o revenire a gigantului pe piaţa locală la şase ani după ce a ieşit din acţionariatul Bergenbier, jucătorul numărul trei din România de pe piaţa de profil. În 2009 AB InBev a vândut participaţia din cadrul Bergenbier către fondul de investiţii CVC Capital Partners. Ope­raţiunile locale au făcut atunci parte dintr-o tranzacţie regională. Ulterior, Bergenbier a mai trecut printr-o schimbare de acţionariat, ajungând în mâinile Molson Coors, un alt gigant, cu sediul în Canada. În România piaţa de 1,8 mld. euro a berii este concentrată în mâinile a trei jucători mari - Ursus Breweries, Heineken şi Bergenbier. Ei se bat însă şi cu companii specializate de mai mici dimensiuni şi cu afaceri care au un portofoliu diversificat precum Romaqua, URBB sau European Food.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO