Retail&Agrobusiness

Vânzările magazinelor din AFI Cotroceni au crescut anul trecut cu 5%, la 1,1 mld.lei; retailerii din AFI Ploieşti şi-au majorat vânzările cu 18% în 2017

Vânzările magazinelor din AFI Cotroceni au crescut anul...

Autor: Roxana Rosu

13.03.2018, 14:35 407

Centrul comercial AFI Cotroceni a raportat anul trecut un venit operaţional net de peste 34 milioane de euro, în creştere de 2% faţă de anul 2016, în condiţiile în care centrul comercial a trecut prin lucrări de extindere care au fost finalizate în T4 2017, potrivit raportului AFI Europe România.

Numărul vizitatorilor din AFI Cotroceni a crescut la 51.000 pe zi. În acelaşi timp, vânzările retailerilor (cifra de afaceri) au crescut cu 5%, până la 1,1 miliarde lei faţă de anul 2016.

Valoarea AFI Cotroceni la 30 septembrie era de 501 milioane de euro, cu peste 7% mai mare decât anul precedent, după finalizarea lucrărilor de extindere pentru magazinul P&C (5.200 mp), precum şi a celui mai mare magazin Zara din regiunea ECE (4.000 mp), ceea ce au condus la creşterea suprafeţei totale închiriabile a centrului comercial la 90.000 mp.

La nivelul grupului AFI Europe, venitul Operaţional Net (NOI) din activele generatoare de venit din România a trecut pragul de 51 milioane de euro în 2017, în creştere de 10,1% faţă de anul 2016.

Centrul comercial AFI Ploieşti, care are o suprafată totală închiriabilă de 34.000 mp, a generat un venit operaţional net de peste 5 milioane de euro în 2017, în timp ce vânzările retailerilor (cifra de afaceri) au crescut cu 18%, ajungând la peste 260 milioane lei. Numărul de vizitatori ai centrului comercial din Ploieşti a depăsit 15.000 de persoane pe zi, iar gradul de ocupare rămane constant, la 99%.

Proiectul de birouri AFI Park, cu o suprafaţă închiriabilă de 70.000 mp şi un venit anual estimat la 13 milioane de euro, are un grad de ocupare de 99,7%, iar valoarea celor cinci clădiri ale proiectului este de 165 milioane de euro, potrivit evaluărilor efectuate la 30 septembrie 2017.

„2017 a fost un an excelent pentru AFI România, în care am înregistrat o creştere de 10% a venitului operaţional net, la peste 51 milioane de euro. În anul 2017 am extins AFI Cotroceni cu 7.000 mp GLA, inaugurând cele mai mari magazine P&C şi Zara din România, iar contribuţia acestora la rezultatele financiare ale centrului comercial va fi resimţită în anul 2018. Rata de ocupare totală în ceea ce priveşte activele producătoare de venit este de 99%. În plus, avem trei proiecte diverse în curs de desfăşurare: proiectul mixt AFI Braşov, format din mall şi clădiri de birouri unde avem contracte încheiate sau în curs de semnare pentru peste 85% din spaţiile centrului comercial, proiectul de birouri AFI Tech Park, care este pre-închiriat într-un procent de 40% şi complexul rezidenţial AFI City, unde vânzările au fost demarate recent. Continuăm să ne menţinem interesul în ceea ce priveşte noi oportunităti, fie că vorbim despre dezvoltarea de noi centre comerciale sau proiecte de birouri", a declarat David Hay, CEO AFI Europe România. 

În cazul AFI Braşov, proiect aflat în construcţie, 85% din spaţiile centrului comercial sunt pre-închiriate. Centrul comercial are o suprafată de 45.000 mp GLA şi va include 200 de magazine şi unităti de retail. Deasupra centrului comercial vor fi integrate două clădiri de birouri de Clasă A, cu o suprafaţă totală de 25.000 mp GLA.

Tot pe zona de birouri, contractele de pre-închiriere pentru AFI Tech Park din Bucureşti se apropie de 40%. Prima clădire de birouri va fi inaugurată în trimestrul al doilea din 2018, oferind 20.000 mp GLA spaţii de birouri şi 2.000 mp de spaţii retail.

AFI Europe Romania a demarat în februarie vânzările pentru primul proiect rezidenţial din România, AFI City, situat în Bucureştii Noi. În faza I, este planificată dezvoltarea a două clădiri rezidenţiale de 190 de apartamente pe o suprafaţă construită de 16.000 de metri pătraţi.

AFI Properties, compania mamă a AFI Europe, a raportat anul trecut  un venit operaţional net de 85 milioane de euro, în creştere cu 5% în valoarea valutei şi venituri de 217 milioane de euro, reprezentând o creştere de 30% comparativ cu anul 2016.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO