Retail&Agrobusiness

Vânzările retailerilor de tip discount din România, de 2 mld. euro anual, au crescut mai rapid ca economia în 2018

Vânzările retailerilor de tip discount din România, de...

Autor: Cristina Roşca

04.02.2019, 20:20 241

Retailerii de tip discount prezenţi pe piaţa locală au postat creşteri ale vânzărilor mai mari decât economia în ansamblul său, spun analiştii companiei de cercetare de piaţă Euromonitor. În contextul în care economia a crescut cu peste 4% la nouă luni, cifra de afaceri a retailerilor a postat un avans chiar mai puternic.

„Economia şi-a încetinit ritmul de creştere, iar inflaţia a atins un nivel maxim pentru ultimii ani, motive care au determinat consumatorii să fie mai atenţi la modul în care îşi cheltuiesc banii, căutând mereu cele mai bune preţuri“, conform aceleiaşi surse.

În România canalul de discount a crescut şi susţinut de expansiunea reţe­le­lor prezente pe segment. Euromo­nitor con­sideră discounter atât Lidl şi Penny Market (Rewe), cât şi Supeco, un hi­brid între discount şi cash & carry con­tro­lat de Carrefour. Primii doi au fie­care peste 200 de unităţi şi deschid anual 10-20 de ma­ga­zine fiecare. Supeco, pe de altă parte, este un nume relativ nou, adus în România în 2014. Reţeaua nu­mă­ră în prezent 13 magazine şi se ex­tin­de mult mai lent decât compe­titorii de pe segment.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO