Retailerii de tip discount prezenţi pe piaţa locală au postat creşteri ale vânzărilor mai mari decât economia în ansamblul său, spun analiştii companiei de cercetare de piaţă Euromonitor. În contextul în care economia a crescut cu peste 4% la nouă luni, cifra de afaceri a retailerilor a postat un avans chiar mai puternic.
„Economia şi-a încetinit ritmul de creştere, iar inflaţia a atins un nivel maxim pentru ultimii ani, motive care au determinat consumatorii să fie mai atenţi la modul în care îşi cheltuiesc banii, căutând mereu cele mai bune preţuri“, conform aceleiaşi surse.
În România canalul de discount a crescut şi susţinut de expansiunea reţelelor prezente pe segment. Euromonitor consideră discounter atât Lidl şi Penny Market (Rewe), cât şi Supeco, un hibrid între discount şi cash & carry controlat de Carrefour. Primii doi au fiecare peste 200 de unităţi şi deschid anual 10-20 de magazine fiecare. Supeco, pe de altă parte, este un nume relativ nou, adus în România în 2014. Reţeaua numără în prezent 13 magazine şi se extinde mult mai lent decât competitorii de pe segment.