Retail&Agrobusiness

Veniturile din vânzări ale companiei Bosch au crescut în 2018 la peste 78 de miliarde de euro

Veniturile din vânzări ale companiei Bosch au crescut...

Autor: Izabela Cutieru, Mediafax

09.05.2019, 17:13 171

În 2018, veniturile din vânzări încasate de Bosch au înregistrat un total de 78,5 miliarde de euro, iar profitul brut din operaţiuni a înregistrat un total de 5,5 miliarde de euro, de la 5,3 miliarde de euro în anul precedent, arată un comunicat al companiei.

După ajustările în funcţie de cursul de schimb valutar, vânzările au crescut cu cinci procente fără efecte de consolidare. În ciuda investiţiilor majore în zonele cu potenţial, marja profitului brut din operaţiuni a crescut de la 6,8% în 2017, la doar 7% în 2018.

Din punct de vedere al sectoarelor de activitate, divizia „soluţii de mobilitate” şi-a mărit vânzările cu 3,5%, respectiv 5,8% după ajustările în funcţie de cursul de schimb valutar, la 47,6 miliarde de euro. Divizia „bunuri de larg consum” a realizat vânzări de 17,8 miliarde de euro. După ajustările în funcţie de cursul de schimb valutar, această scădere de 3,1%, faţă de anul 2017, echivalează cu o creştere a vânzărilor de 0,7%. Un motiv care a stat la baza acestei creşteri scăzute a fost presiunea concurenţială tot mai mare, în special în China. În divizia „tehnologie industrială”, vânzările au crescut la 7,4 miliarde de euro. Aceasta reprezintă o creştere de 8,8% sau 11,7%, după ajustările în funcţie de cursul de schimb valutar. În divizia „tehnologie pentru construcţii şi energie”, vânzările au crescut cu 2,4%, până la 5,6 miliarde de euro. După ajustările în funcţie de cursul de schimb valutar, aceasta a fost echivalentă cu o creştere de 5,1%.

În Europa, veniturile din vânzări au crescut cu 3,3% (4,8% procente după ajustările în funcţie de cursul de schimb valutar), la 41,4 miliarde de euro. În America de Nord, vânzările au înregistrat un total 12,3 miliarde de euro. După ajustările în funcţie de cursul de schimb valutar, această creştere de 2,7% a fost echivalentă cu o creştere de 7,4%. În America de Sud, afacerea şi-a revenit cu o creştere a vânzărilor, după ajustările în funcţie de cursul de schimb valutar, de 11,6%, iar veniturile din vânzări au înregistrat un total de 1,4 miliarde de euro. În termeni nominali, vânzările au scăzut cu 6,2%. În prezent, Bosch generează aproape 30% din totalul vânzărilor sale în regiunea Asia-Pacific (inclusiv Africa). Vânzările în această regiune au crescut cu 3,7%, până la 23,4 miliarde de euro, ajustările în funcţie de cursul de schimb valutar. Creşterea nominală a fost de 0,7%.

La data de 31 decembrie 2018, Grupul Bosch avea aproximativ 410.000 de angajaţi la nivel internaţional, cu 7.700 mai mulţi decât în anul precedent. Cea mai mare creştere a numărului de angajaţi a avut loc în Europa şi regiunea Asia-Pacific. În Germania, numărul de angajaţi a crescut cu aproximativ 1.700. Bosch are acum peste 70.000 de angajaţi în sectorul de cercetare şi dezvoltare, cu aproximativ 4.000 mai mult decât în anul precedent. 27.000 de angajaţi sunt experţi în software şi IT, iar numărul acestora va creşte în continuare.

Pentru anul 2019, Bosch se aşteaptă la o reducere a dezvoltării economice. Conform estimărilor companiei, economia globală va creşte cu doar 2,3 procente. Dispute comerciale, nivelurile înalte de datorii din ţările europene şi scăderea producţiei în industria auto sunt unii dintre factorii care grevează economia globală. În ciuda mediului dificil din industriile şi regiunile importante pentru Bosch, compania se aşteaptă ca vânzările din 2019 să depăşească uşor nivelurile din anul anterior. În primele trei luni ale anului, vânzările înregistrate au fost similare cu cele ale anului trecut. În ciuda acestor previziuni pe termen scurt, Bosch menţionează o intensificare a eforturilor pentru a combate schimbarea climatică şi pentru a îmbunătăţi calitatea aerului.

Bosch a anunţat, de asemenea, intensificarea eforturilor de a reduce emisiile de CO2, la nivel global: „Din 2020, Bosch va avea o amprentă netă de carbon zero”, se arată în comunicatul companiei. Bosch urmăreşte şi reducerea la zero a nivelului de poluare a aerului din trafic. Proiectul companiei de a reduce aproape de zero concentraţia de poluanţi atmosferici este construit pe trei piloni: Bosch dezvoltă tehnologii pentru grupul motopropulsor cu poluare scăzută, lucrează împreună cu autorităţile municipale la proiecte pentru menţinerea unui flux constant în trafic şi implementează un sistem de gestionare a mobilităţii companiei în propriile locaţii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO