Retail&Agrobusiness

Veniturile SABMiller în România au urcat cu 5% în primul semestru fiscal

Veniturile SABMiller în România au urcat cu 5% în...

Autor: Anca Dumitrescu

12.11.2015, 14:35 145

Avansul este rezultatul îmbunătăţirii managementului veniturilor, se arată în raportul financiar al grupului britanic.

SABMiller a acceptat miercuri, în mod oficial, o ofertă de preluare din partea celui mai mare producător de bere la nivel global, Anheuser-Busch InBev (AB InBev), în valoare de 107 miliarde de dolari, urmând să fie format un grup uriaş, cu o poziţie dominantă pe o mare parte a pieţii berii.

În Europa, veniturile înregistrate de grup în prim semestru au scăzut cu 18%, iar volumul de bere comercializat cu 4%, la 24,7 milioane hectolitri, din cauza concurenţei puternice din Polonia şi a condiţiilor dificile de pe pieţele companiei asociate Anadolu Efes.

Vânzările totale de bere şi sucuri ale SABMiller în Europa au scăzut cu 3% în primul semestru fiscal, la 34,55 miloane de hectolitri.

La nivel de grup, veniturile au scăzut cu 9% în primul semestru, la 12,7 miliarde de dolari, iar volumul livrărilor de băuturi a urcat cu 1%, la 174,4 milioane de hectolitri. Profitul operaţional al SABMiller s-a redus cu 11%, la 2,92 miliarde dolari.

SABMiller este prezent pe piaţa românească prin intermediul Ursus Breweries, care deţine unităţi de producere a berii la Timişoara, Buzău, Braşov şi o unitate de producţie de capacitate mică la Cluj. Totodată, grupul a achiziţionat în 2009, prin Ursus Breweries, producătorul Bere Azuga.

Portofoliul Ursus Breweries cuprinde mai multe mărci româneşti precum Ursus, Timişoreana, Ciucaş, Stejar, Azuga, şi branduri internationale ca Redd's, Peroni Nastro Azzurro, Grolsch şi Pilsner Urquell.

În cadrul acordului de fuziune cu AB InBev, SABMiller va vinde participaţia de 58% la compania mixtă MillerCoors deţinută cu partenerul Molson Coors Brewing, proprietarul Bergenbier, care deţine restul de 42% din acţiunile acesteia, pentru 12 miliarde de dolari.

SABMiller va vinde şi operaţiunile internaţionale ale Miller. Tranzacţia va propulsa Molson pe poziţia a doua pe piaţa berii din Statele Unite, cu o cotă de 25%.

Vânzarea MillerCoors, care comercializează sortimente de bere ca Miller Lite, Miller High Life şi Blue Moon, este necesară pentru ca AB InBev să poată obţine acordul autorităţilor de reglementare americane pentru achiziţia SABMiller.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO