Retail&Agrobusiness

Wendy’s, lanţul american de fast-food, a ajuns în România cu o primă locaţia în Mega Mall. „Avem în plan să investim în România cel puţin 200 de milioane de dolari şi vom crea minim 5.000 de locuri de muncă în următorii ani”

Wendy’s, lanţul american de fast-food, a ajuns în...

Autor: Alexandra Matei

24.04.2025, 14:21 454

Lanţul american de fast-food Wendyăs a deschis joi primul restaurant din Bucureşti, în Mega Mall. Anul acesta urmează deschiderea a încă cinci sau şase locaţii, iar compania canadiană JKC Capital, care a adus Wendyăs pe piaţa locală în sistem de franciză, are în plan investiţii de peste 200 mil. dolari în următorii ani în România.

„Vrem să dezvoltăm o reţea naţională, cu cel puţin 100 de restaurante. Avem în plan să investim în România cel puţin 200 de milioane de dolari în dezvoltarea pieţei. Prin acest proces, estimăm că vom crea minim 5.000 de locuri de muncă în România în următorii ani”, a spus Radu Bolohan, vice preşedinte al JKC Capital, în timpul evenimentului de inaugurare a locaţiei Wendyăs din Mega Mall.

Lanţul american de fast-food a inaugurat prima locaţie săptămâna trecută la Iaşi, menţionează John Chayka, chief executive officer la JKC Capital, însă aceea a fost o deschidere cu public restrâns. Intrarea oficială pe piaţa din România a avut loc ieri, la Bucureşti, odată cu deschidere restaurantului din Mega Mall.

Investiţia pentru deschiderea unei locaţii Wendyăs în mall, mai spune el, variază între 1-2 milioane de dolari şi reprezintă cea mai mare cheltuială. Însă, pentru JKC Capital, compania canadiană care a adus Wendyăs în România, au existat şi alte investiţii importante.

„Foarte mulţi bani au mers şi către furnizorii locali români, precum Doly-Com, furnizorul nostru de carne de vită sau furnizorul de pui, Transavia, precum şi către producătorii şi furnizorii de legume”, a punctat acesta.

Venirea în România a lanţului american Wendyăs a fost aşteptată cu nerăbdare, mai ales de tineri. Joi, în jurul orei zece, zeci de copii şi adolescenţi aşteptau, la o coadă ce se întindea pe zeci de metri, deschiderea restaurantului.

Burgerii Wendyăs conţin carne de vită sau de pui din România, care nu este congelată, susţine CEO-ul JKC Capital, iar produsele se prepară pe loc şi se pot personaliza. Meniul de pui cuprinde două tipuri de burgeri, wrap-uri, nuggets şi stripes, iar preţurile variază între 17 lei şi 38 de lei.

Meniul cu vită are burgeri clasici, burgerul cu bacon şi cel double stack, iar preţurile sunt cuprinse între 18 lei şi 40 de lei. O porţie de cartofi costă între şase lei şi 20 de lei, în funcţie de mărime şi sortiment. În plus, Wendyăs are şi meniuri pentru copii cu cheeseburger, hamburger şi nuggets, dar şi îngheţată.

Pe piaţa locală, lanţul american se luptă cu alte branduri străine de fast-food, precum McDonald’s, Burger King sau KFC. Brandurile internaţionale rămân cele care domină sectorul mâncării de tip fast-food din România, atât ca număr de locaţii, cât şi ca cifră de afaceri. În completare, vin însă şi jucători mai mici, branduri locale care vând pizza, shaorma sau sandvişuri. Marile lanţuri străine de fast-food din România sunt operate în franciză, la fel cum este şi modelul Wendyăs, proaspăt intrat pe piaţa locală.

Compania Wendy's, fondată în 1969, şi francizele Wendy’s oferă locuri de muncă pentru sute de mii de oameni. Compania americană are peste 7.000 de restaurante în întreaga lume, dintre care peste 1.300 sunt situate în afara Statelor Unite ale Americii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels