Retail&Agrobusiness

Zeci de crame noi au apărut pe harta locală a vinului. „Avem şansa de a putea produce în România aproape toate categoriile de vinuri din lume“

Vinurile premium costă de la 50-60 de lei în HoReCa (cele albe) până la 70-80 de lei (cele roşii)

Vinurile premium costă de la 50-60 de lei în HoReCa (cele albe) până la 70-80 de lei (cele roşii)

Autor: Ioana David

04.12.2014, 13:00 1286

Cu investiţii de peste 140 de milioane de lei (30 mil. euro), crame precum Alira (Dobrogea), Viile Metamorfosis (Dealu Mare), Lacerta (Dealu Mare), Liliac (Podişul Transilvaniei), Bauer (Drăgăşani), Avincis (Drăgăşani) sau Bazilescu (Dealu Mare) au intrat pe harta producţiei de vin într-o perioadă dificilă din punct de vedere economic şi au început să se „bată“ cu investitori mai vechi precum SERVE, Vinarte sau Ştirbey. Au ajutat şi fondurile europene, viticultura atrăgând integral sumele puse la dispoziţie.

Intrarea lor pe piaţă a coincis cu momentul în care consumul a început să se maturizeze, iar seg­mentul premium prinde con­tur odată cu dezvoltarea unei noi, nişe, cea a rozé-ului, care se duce înspre 10% din volumele comercializate.

„Armele“ nou-intraţilor au fost so­me­lierii, o meserie ce începe să se dez­volte, participarea la târgurile de profil şi investiţii susţinute în promovare.

„Din momentul în care au început să apară pe piaţă crame mici care pro­duc vinuri mult peste medie din punc­tul de vedere al calităţii, a început şi un lung pro­ces de reeducare a gustului consu­ma­torului. În acest lung drum sunt im­plicaţi toţi producătorii de vin premium, sus­ţinuţi de somelieri - o meserie apărută la noi, de asemenea, cam odată cu aceste crame medii şi mici -, ospătari, care participă la multe sesiuni de training pe tema vinului, organizatori de târguri de vinuri, care facilitează accesul consumatorului că­tre noi categorii de vinuri (…)“, spune Ghenadie Bobeică, directorul general al WineRo, compania care deţine Crama Alira.

Nici producătorii mari, care realizează volume de zeci de milioane de euro, nu au stat de­gea­ba şi au început să prindă şi aceştia gustul vinurilor premium, astfel că au investit în podgorii noi ce dau vinuri cu care să-şi facă loc în zona pre­mium, un segment de aproape 10% din volumul total.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO