Retail&Agrobusiness

ZF Agribusiness 2021. Anul producţiilor istorice. Liviu Dobre, General Manager, Agricover Holding: Cred că tehnologia digitală în agricultură poate să ajungă în următorii 4-5 ani la 30% - 40% din fermele mari şi mici din România

ZF Agribusiness 2021. Anul producţiilor istorice. Liviu Dobre, General Manager, Agricover Holding: Cred că tehnologia digitală în agricultură poate să ajungă în următorii 4-5 ani la 30% - 40% din fermele mari şi mici din România

Autor: Ramona Cornea

21.10.2021, 13:17 165

Liviu Dobre, general manager Agricover Holding, este de părere că tehnologia digitală în agricultură poate să ajungă în următorii 4-5 ani la 30% - 40% din fermele mari şi mici din România.

”Cred că tehnologia digitală în agricultură poate să ajungă în următorii 4-5 ani la 30% - 40% din fermele mari şi mici din România. Fiecare îşi va adopta nivelul tehnologic de care are nevoie. Una dintre cele mai mari provocări pentru adoptarea de către fermieri a tehnologiilor agricole este modul în care aceste tehnologii interacţionează cu fermierii. Schimbarea de generaţie facilitează rata de adopţie, procesul de educaţie poate fi uşor ajustat, însă pentru fermierii de astăzi cheia succesului este modul în care îi prezinţi informaţia: cât mai simplu, cât mai practic”, a declarat Liviu Dobre în cadrul conferinţei ZF Agribusiness 2021.

Ce a mai declarat Liviu Dobre în cadrul conferinţei:

·        Intrarea în tehnologie a fost legată de viitor, nu neapărat ca urmare a unei cereri concrete a clienţilor noştri. Noua Politica Agricolă Comună încurajează foarte mult ecologia şi agricultura sustenabilă, acest lucru se traduce în două lucruri pentru fermieri: trebuie să reducă consumurile de pesticide şi pe cele de îngrăşăminte. Nu vedem cum se poate face asta fără ca ei să folosească tehnologia. Pe de altă parte, tehnologia poate juca un rol important în fermă.

·        Tehnologiile de agricultură digitală pot fi împărţite în trei categorii: există o categorie de servicii care poate fi clasificată ca suport decizional, partea a doua este un pic mai specializată: sunt soluţii de management al fermei şi soluţii de agricultură de precizie.

·        Direcţiile noastre merg în principal spre zona de educaţie. Noi acordăm burse pentru participarea la cursuri pentru tinerii fermieri care să le permită să preia fermele de la părinţii lor. Tinerii sunt dispuşi să preia fermele părinţilor, dar este un da nuanţat. Schimbarea de generaţii şi procesul de îmbătrânire al fermierilor din România şi Europa este o certitudine, lucrăm intens la asta. Vedem tineri energici, care doresc să înveţe, dar va fi un proces de durată.

·        Suntem unul dintre liderii pieţei de agribusiness din România. Funcţionăm în această piaţă de mai bine de 20 de ani. Anul trecut am demarat o nouă linie de business, am decis să intrăm în sectorul de tehnologie şi am deschis o companie care se numeşte Agricover Technology.

·        La sfârşitul anului trecut, grupul nostru lucra cu un portofoliu de peste 7.000 de fermieri din România. Portofoliul de clienţi creşte. Universul de fermieri cărora ne adresăm este de 22.000 – 23.000 de fermieri, putem spune că lucrăm cu o treime dintre ei şi creştem.

·        Lucrăm extrem de intens cu fermierii mari, cei care lucrează mai bine de 1.000 de hectare. În ultimii ani am accelerat mult şi zona pentru fermierii mici, avem produse dedicate şi în distribuţie şi în finanţare fermierilor care au în exploatare în cultură mare între 50 şi 100 de hectare.

 
 
AFACERI DE LA ZERO