Retail&Agrobusiness

ZF Agropower 2021. Tendinţa de a consuma produse locale va fi motivaţia tinerilor să se mute la sate şi să pornească o afacere agricolă să-şi hrănească familia şi prietenii cu produse sănătoase. „Circuitele scurte de aprovizionare, fără intermediari, sunt la modă în prezent.“

ZF Agropower 2021. Tendinţa de a consuma produse locale va fi motivaţia tinerilor să se mute la sate şi să pornească o afacere agricolă  să-şi hrănească familia şi prietenii cu produse sănătoase. „Circuitele scurte de aprovizionare, fără intermediari, sunt la modă în prezent.“

Cristina Pocol, profesor universitar, Universitatea de Ştiinţe Agronomice şi Medicină Veterinară din Cluj-Napoca

Autor: Florentina Niţu

06.04.2021, 00:07 512

Tendinţa românilor de a se îndrepta mai mult către produsele făcute local în detrimentul celor din import şi, mai ales, către produsele ecologice poate fi oportunitatea şi motivaţia tinerilor să îşi pornească un business în mediul rural, să trăiască într-un mediu curat şi să procure hrana atât pentru familie, cât şi pentru prietenii de la oraş.

„Tendinţa actuală de a consuma produse locale, sănătoase, va determina tinerii să se îndrepte către meseria de fermier pentru a-şi asigura lor şi familiilor lor un trai decent şi un stil de viaţă sănătos. Cred că aceasta va fi motivaţia să se mute în mediul rural“, a spus Cristina Pocol, profesor universitar al Universităţii de Ştiinţe Agronomice şi Medicină Veterinară (USAMV) din Cluj-Napoca, prezentă în cadrul ediţiei din 5 aprilie a emisiunii ZF Agropower, un proiect al ZF şi al Băncii Transilvania.

Pandemia de COVID-19 a generat un boom de apariţii în zona platformelor online cu legume şi fructe, şi, totodată, multe firme s-au mutat din mediul online în mediul offline, pentru că au fost obligate, indirect, să utilizeze mijloacele de comunicare moderne.

„Au fost şi efecte pozitive ale pandemiei, pentru că studenţii noştri cu afaceri erau foarte mulţumiţi de cum au evoluat lucrurile anul trecut. (...) Circuitele scurte de aprovizionare, fără intermediari, sunt la modă în prezent“, a menţionat Cristina Pocol.

„Eu am studiat în Franţa şi pe vremea mea exemplele de bune practici erau supermarketurile şi distribuţia, iar în prezent, dacă mergem la un seminar în Franţa, vom auzi numai de circuite scurte“, a mai spus ea.

De asemenea, Florentin Bercu, director executiv al Uniunii de Ramură Naţională a Cooperativelor din Sectorul Vegetal (UNCSV), a afirmat că „în 2020 afacerile online s-au dezvoltat, dar încă sunt o nişă“.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO