Dan Minulescu, CEO al distribuitorului de produse alimentare Macromex, povesteşte că două valuri de criză au trecut în perioada 2012-2014 peste businessul pe care îl conduce, dar crede că acest tip de momente ajută companiile să gestioneze mult mai bine crizele.
„Cu siguranţă anii 2012-2014 au fost extrem de grei pentru compania pe care o conduc, a fost o perioadă în care ne-am reinventat. De la branduri, la model de business, la productivitate, la tăiere de costuri şi creşterea cotei de piaţă, toate acestea s-au succedat cu un efect dramatic asupra rezultatelor financiare pe această perioadă, dar iată că acum lucrurile s-au dus unde trebuie. Cred că aceste momente ne învaţă, ne fac mult mai capabili să gestionăm momente de criză. Ele sunt necesare”, a declarat antreprenorul în cadrul conferinţei „Capitalul privat românesc - o şansă pentru dezvoltarea economică a României“, organizată de ZF împreună cu Banca Transilvania. Aceasta a fost a treisprezecea oprire a proiectului ZF Antreprenorii României, după evenimentele de la Timişoara, Sibiu, Piteşti, Braşov, Iaşi, Craiova, Alba Iulia, Constanţa, Cluj-Napoca, Oradea, Galaţi şi Baia Mare.
Dan Minulescu spune că a analizat experienţa companiilor străine şi dă exemplul Volvo, care în urmă cu 30 de ani era echivalentul siguranţei, dar care treptat a pierdut acest diferenţiator având în vedere că tot mai mulţi constructori de automobile au mizat pe siguranţă ca punct forte. Însă, Volvo s-a reinventat şi există încă pe piaţă ca unul dintre cele mai puternice branduri de automobile.