Retail&Agrobusiness

ZF Anuarul de business al României – Cei mai mari jucători din economie. Cei mai mari zece jucători din industria de restaurante, cafenele şi baruri adună afaceri de aproape 2,5 mld. lei şi controlează 15% din toată piaţa

ZF Anuarul de business al României – Cei mai mari jucători din economie. Cei mai mari zece jucători din industria de restaurante, cafenele şi baruri adună afaceri de aproape 2,5 mld. lei şi controlează 15% din toată piaţa

Anuarul ZF Cei mai mari jucători din economie a apărut pe piaţă la finalul lunii iunie şi poate fi cumpărat şi de pe www.zf.ro/anuare

Autor: Cristina Roşca

05.07.2020, 12:07 217

♦ Piaţa de restaurante, cafenele, baruri şi cantine din România este una dintre cele mai fragmentate din economie ♦ La nivel naţional există circa 30.000 de companii care operează aproape 40.000 de localuri ♦ Aceşti jucători se luptă pe o piaţă de 17-18 mld. lei.

Piaţa de restaurante, cafenele, baruri şi cantine a coborât de pe culmile pe care urcase în ultimii ani – atingând un maxim istoric în 2019 direct într-o criză profundă generată de pandemia de Covid-19. Astfel, vânzările sunt aşteptate să scadă în 2020 la jumătate faţă de anul anterior, iar aproape o treime dintre localuri e posibil să se închidă definitiv. Cele mai afectate sunt companiile mici, care reprezintă de altfel majoritatea covârşitoare a businessurilor din HoReCa.

Cele mai multe dintre cele 30.000 de firme active în do­meniu ope­rează una sau maximum două unităţi, doar jucă­torii mari, de la vârful pieţei, având adevărate reţele de restaurante şi cafenele. Este în principal cazul numelor internaţionale precum McDonald’s, KFC, Pizza Hut sau Starbucks, însă există şi jucători locali care s-au dezvoltat sub umbrela unui brand sau sub a mai multora. Grupul City Grill spre exemplu, cel mai puternic jucător local, are în portofoliu mai multe branduri precum cel care dă numele companiei, dar şi Trattoria BuonGiorno sau Caru’ cu Bere.  Există şi reţele locale precum Salad Box sau Dabo Doner care numără zeci de unităţi fiecare. Acestea sunt însă dezvoltate în sistem de franciză astfel că de multe ori există câte o entitate juridică pentru fiecare restaurant operat de parteneri, un motiv în plus pentru fragmentarea industriei.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comedymall VOT IN PANDEMIE
AFACERI DE LA ZERO