Retail&Agrobusiness

ZF eCommerce Summit 2023. Cristian Lia, ING România: Vedem un trend crescător al plăţilor online, cu o creştere de 16% - 17% în termen de număr de tranzacţii şi undeva la 25% creştere ca volume

ZF eCommerce Summit 2023. Cristian Lia, ING România:...

Autor: Ramona Cornea

28.03.2023, 12:03 132

Plăţile online înregistrează un trend crescător în România, cu o creştere de 16% - 17% în termen de număr de tranzacţii şi undeva la 25% creştere ca volume în 2022 faţă de 2021, spune Cristian Lia, Director Dezvoltare Carduri în cadrul ING România.

„Partea bună este că vedem un trend crescător al plăţilor online. Dacă ne uităm la plăţi în general şi la plăţi ecommerce, vedem o diferenţă în sens crescător între 2021 şi 2022 de aproximativ 16% - 17% în termen de număr de tranzacţii şi undeva la 25% creştere ca volume. Este o cifră destul de semnificativă. Nu toate sectoarele cresc la fel, vedem un impact al politicii back to office. Vedem sectoare fruntaşe, cum ar fi cel de fashion sau al furnizărilor de utilităţi, cu creştere importantă, precum şi sectoare care stagnează sau au o creştere mai ponderată, precum cel de bricolaj sau de food delivery”, a declarat Cristian Lia în cadrul evenimentului ZF eCommerce Summit 2023.

Ce a mai declarat Cristian Lia:

• Partea unde trebuie să lucrăm atât noi, cât şi întregul sistem este de educare a clientului. Tranzacţia cu cardul este destul de sigură pentru că implică factori de autentificare destul de puternici. Cu toate acestea, procesul implică un proces vulnerabil, şi anume clientul. Suntem vulnerabili în faţa metodelor din ce în ce mai sofisticate de fraudare, iar aici intervine rolul nostru de a educa.

• Uitându-ne în portofoliul nostru, marea majoritate o reprezintă comercianţii de tip IMM-uri şi o mai mică parte sunt comercianţii de tip corporate, comercianţii mari. Însă marea parte a volumelor este generată de comercianţii mari.

• Dorinţa de a oferi o metodă de plată precum cea dezvoltată de noi urmează trendul naţional. Am crescut pe toate zonele şi ca număr de clienţi, şi ca volume tranzacţionale. Ne uităm şi în partea de securitate, este o soluţie sigură. Trendul este unul crescător şi se va perpetua şi în 2023, cifrele din primul trimestru sunt destul de bune, deşi trimestrul încă nu s-a încheiat. Chiar dacă vorbim despre back to office, creşterea nu mai este atât de puternică precum cea din 2020, când cifrele au fost ieşite din comun. Clienţii au rămas fideli metodei de shopping online pe mai toate sectoarele. Rata mare de plăţi online este în jurul oraşelor, fie ele mici sau mari. 

• Înainte de a vorbi despre soluţii tehnice sau business case, venituri şi aşa mai departe, nu pierdem din vedere cel mai important aspect, adică experienţa clientului, mă refer atât la magazine, cât şi la clientul cumpărător. Vedem un interes crescut al comercianţilor de a oferi o metodă alternativă de plată. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO