• Leu / EUR4.9417
  • Leu / GBP5.7906
  • Leu / USD4.6288
Retail&Agrobusiness

ZF Live. Adrian Dumetrier, fondator, Domaine Dumetrier: Este important ca toţi din domeniul vinului să facă nu numai vinuri pentru supermarketuri, ci să facă şi vinuri pentru un alt gen de consumator

ZF Live. Adrian Dumetrier, fondator, Domaine Dumetrier: Este important ca toţi din domeniul vinului să facă nu numai vinuri pentru supermarketuri, ci să facă şi vinuri pentru un alt gen de consumator

Autor: Alexandra Matei

28.12.2021, 14:23 193

Proiectul Domaine Dumetrier se află în Dobrogea, între Cochirleni şi Rasova, la sud de Cernavodă, pe malul Dunării. 

Acesta a fost iniţiat în urmă cu mai bine de un deceniu, iar în 2011 a fost plantată via Domaine Dumetrier, ce acoperă două dealuri şi care se întinde pe o suprafaţă de 73 de hectare. 

Deja s-a demarat o primă parte a proiectului, iar primele vinuri sunt pe piaţă, întrucât unitatea de producţie funcţionează din 2017.

Adrian Dumetrier, un antreprenor român cu afaceri în mai multe domenii, printre care şi unul conex industriei vinului, pune bazele unui nou concept care are scopul de a promova şi a dezvolta vinul de calitate în România. Proiectul pe care acesta îl dezvoltă, în prezent, se numeşte Domaine Dumetrier şi presupune construcţia unei crame, a unui hotel, a unui restaurant şi a unui centru spa, în zona Dobrogei.

El este de părere că e foarte important ca toţi jucătorii din industria vinului din România să producă vinuri destinate unui public mai select decât cel pe care îl are, spre exemplu, un supermarket.

„Totul a plecat de la întrebarea: „cum vom vinde vinul”. A trebuit să găsim un răspuns, iar acesta a fost evident: numai cineva care va fi oaspetele nostru, care ne va cunoaşte va putea să aprecieze la justa lui valoare vinul şi va deveni un client fidel. De aici, proiectul integrat de cramă, care se vizitează, hotel, restaurant, spa. În România, avem via, dar din păcate, cei care lucrează în domeniu nu şi-au însuşit un dicton şi anume că vinul se face în vie. Dacă noi nu acordăm o atenţie maximă viei, nu vom putea să facem un vin bun, indiferent ce tehnologie avem. Apoi, ar trebui să ne uităm şi la ce fac ceilalţi. Cred că va mai dura vreo 20-30 de ani până când România ar putea să-şi transforme vinul într-un brand de ţară. Este important ca toţi din domeniu să facă nu numai vinuri pentru supermarketuri, ci să facă şi vinuri pentru un alt gen de consumator”, a spus Adrian Dumetrier, fondator al proiectului Domaine Dumetrier, la emisiunea zilnică de business ZF Live.

Businessul se află în Dobrogea, între Cochirleni şi Rasova, la sud de Cernavodă, pe malul Dunării. El a iniţiat acest proiect în urmă cu mai bine de un deceniu, iar în 2011 a fost plantată via Domaine Dumetrier, ce acoperă două dealuri şi care se întinde pe o suprafaţă de 73 de hectare.

Experienţa antreprenorului în domeniul vinului vine din compania Sodinal, fondată în urmă cu circa 30 de ani. Aceasta are în portofoliu produse, servicii şi echipamente pentru industria vinului şi este un business prezent în România, Bulgaria, Moldova şi Macedonia.

O noutate adusă în industria producţiei vinului, prin proiectul Domaine Dumetrier, este distanţa foarte mică dintre plante. Pe una dintre suprafeţe, menţionează antreprenorul, rândurile sunt la distanţă de 2 metri, respectiv 1,8 metri.

„Am putea spune că venim cu totul nou. Am plecat de la ideea că dacă nu suntem diferiţi, nu vom putea face plus valoare, iar singurul lucru care ne va departaja de ceilalţi colegi ai noştri ar fi doar preţul, ceea ce nu este bine nici pentru clienţi, nici pentru investitori.”

Deşi se estimează că proiectul va fi finalizat la sfârşitul lui 2023, Adrian Dumetrier spune că este posibil să existe o întârziere de circa şase luni, care ar putea veni din lipsa forţei de muncă.

El menţionează că deja s-a demarat o primă parte a proiectului, iar primele vinuri sunt pe piaţă, întrucât unitatea de producţie funcţionează din 2017.

„Avem cantităţi mici de vinuri, avem acum nouă etichete de vinuri în portofoliu. Sper să mai adăugăm, în perioada următoare, măcar două etichete”, a adăugat el.

Modelul de business presupune livrarea direct către client. Mai mult, ideea de marketing vizează aducerea clientul în curte, unde el poate să descopere atât ce este şi ce se întâmplă la Domaine Dumetrier, cât şi vinul.

Astfel, susţine antreprenorul, vânzarea se va face de la cramă sau direct de la un depozit din Bucureşti.

El mai spune că are în plan şi intrarea în HoReCa, mai ales că au început să apară oameni care înţeleg ceea ce înseamnă gastronomia şi vinul, mai exact, faptul că gastronomie fără vin sau viceversa, nu se poate.

 
 
 
 
 
 
 
 
AFACERI DE LA ZERO
Principalele valute BNR - ieri, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.9417
Diferență: -0,0809
Ieri: 4.9457
Azi: 4.6288
Diferență: 0,2556
Ieri: 4.6170
Azi: 5.7906
Diferență: 0,3988
Ieri: 5.7676
Azi: 4.8055
Diferență: 0,3466
Ieri: 4.7889