Retail&Agrobusiness

ZF Live. Dan Pavel, fondator, Benvenuti: Anul 2021 fost mult mai bun decât anul trecut şi vestea bună este că am reuşit să ne redresăm, să depăşim anul critic 2020, să ne stabilizăm şi să intrăm chiar şi pe profit pe final de an

ZF Live. Dan Pavel, fondator, Benvenuti: Anul 2021 fost...

Autor: Alexandra Matei

29.12.2021, 12:22 231

Astăzi, Benvenuti se află, din punct de vedere financiar, între 2020 şi 2019 – cu 24% peste anul trecut, dar cu aproximativ 8,5% sub 2019. @ În prezent, retailerul operează 46 de magazine Bnevenuti şi şase magazine Enzo Bertini la nivel naţional.

Dan Pavel, fondatorul retailerului de încălţăminte Benvenuti, spune că 2021 este de departe un an mult mai bun decât 2020, întrucât estimările de la începutul anului s-au confirmat, iar în final de an, compania a fost şi pe profit.

O parte din cifra de afaceri a fost recuperată, menţionează el, astfel încât astăzi compania se află, din punct de vedere financiar, între 2020 şi 2019 – cu 24% peste anul 2020, dar cu aproximativ 8,5% sub 2019. În 2020, Benvenuti a raportat o cifră de afaceri de 97,5 mil. lei (20,2 mil. euro), în scădere cu aproximativ 28% faţă de anul anterior, potrivit informaţiilor de pe site-ul Ministerului de Finanţe.

„Anul acesta a fost mult mai bun decât 2020 şi vestea bună este că am reuşit să ne redresăm, să depăşim anul critic 2020, să ne stabilizăm şi să intrăm chiar şi pe profit pe final de an. Aşteptările au fost şi sunt relative de la o persoană la alta. Eu pot să spun că a fost foarte greu de prezis viitorul apropiat. Totuşi, în final, estimările noastre s-au confirmat, am reuşit să intrăm pe profit, să recuperăm din cifra de afaceri, astfel încât să fim între 2020 şi 2019. Suntem cu 24% peste anul 2020, când am avut aproape trei luni magazinele închise, dar suntem cu aproximativ 8,5% sub 2019”, a spus Dan Pavel, fondatorul retailerului de încălţăminte Benvenuti, la emisiunea zilnică de business ZF Live.

Această creştere a fost susţinută, în primul rând, de partea de online a businessului. El menţionează că a existat o triplare a cifrei de afaceri pe zona de online, iar dacă aceasta reprezenta aproximativ 5% din afacerile totale ale Benvenuti, acum reprezintă peste 15%.

Pe de altă parte, mai spune acesta, a existat şi o reorganizare a magazinelor. La final de 2019, compania funcţiona cu 52 de magazine Benvenuti şi patru magazine Enzo Bertini, iar în acest moment, ea are cu şase magazine Benvenuti mai puţin, respectiv cu două magazine Enzo Bertini în plus.

„Suntem la 46 de magazine Bnevenuti şi şase Enzo Bertini. În Oradea, pe final de an, am deschis şi un outlet în cadrul sediului companiei.”

Motivul pentru care s-a ajuns la decizia de a se închide anumite magazine, după cum spune Dan Pavel, a fost preţul chiriei solicitat de către proprietarii mallurilor, care a fost, în unele situaţii, chiar cu 50% mai mare.

Pariul rămâne în continuare pe ambele branduri, susţine antreprenorul, iar cel mai important este să  existe locaţii bune, chirii bune, astfel încât să se menţină apetitul pentru a continua dezvoltarea.

Benvenuti mizează, totodată, şi pe locaţii stradale, care deşi nu se ridică la nivelul vânzărilor pe care le au locaţiile din mall-uri, sunt foarte profitabile.

Astfel, susţine Dan Pavel, recent a fost deschis un magazin stradal în Piatra Neamţ. În plus, retailerul de încălţăminte mai are alte două magazine stradale în Cluj, unul în Oradea şi unul în Târgu Mureş.

Pentru 2022, el spune că nu există nimic stabilit în ceea ce priveşte deschiderea de noi magazine în mall-uri. „În momentul de faţă, şi dezvoltarea mall-urilor s-a liniştit, dar rămânem deschişi la orice oportunităţi, fie că este vorba despre mall-uri noi, fie că e vorba de spaţii interesante în mall-urile existente unde nu suntem prezenţi.”

Există mulţi factori care pot influenţa businessul, afirmă el, însă principiul pe care se bazează este „ce nu te doboară, te face mai puternic”. Cel mai important aspect este, din punctul său de vedere, ca magazinele să nu fie închise şi să nu existe restricţii care să diminueze traficul.

Inflaţia, un alt pericol inevitabil pentru orice business, deja se simte în activitatea retailerului, menţionează Dan Pavel, întrucât s-au mărit preţurile la toate materiile prime care intră în componenţa unei perechi de pantofi – de la preţul tălpii sau preţul lipiciului, până preţul pieilor.

Totodată, au crescut şi preţurile ambalajelor de carton, cu 10, 30 sau chiar 100%.

Pe de altă parte, există şi criza materialelor, mai spune fondatorul Benvenuti, ceea ce determină şi întârzieri în fluxul de producţie. „E un lanţ şi dacă o singură verigă din acel lanţ este ruptă, se blochează tot fluxul de producţie.”

Comportamentul consumatorului şi apetitul pentru modă, mai precis, pentru încălţăminte nu a suferit însă modificări. În momentul de faţă, completează antreprenorul, nu se observă această problemă, ca oamenii să aibă bani mai puţini sau să li se reducă apetitul pentru încălţăminte.

Cel mai greu moment ca antreprenor a fost, pentru Dan Pavel, luna martie din 2020. A fost un moment derutant şi confuz, spune el, pentru că magazinele s-au închis brusc, însă businessul, în teorie, funcţiona, iar anumite achiziţii deja făcute urmau să ajungă la data scadentă.

Un mare noroc pe care compania l-a avut a fost faptul că şi-a capitalizat profiturile anilor anteriori, astfel că a depăşit mai uşor perioada de criză.

Principala lecţie pe care antreprenorul a învăţat-o în pandemie este aceea că implicarea în business este cea mai importantă, întrucât „îţi permite să iei decizii bune, să vii cu noutăţi, să te remodelezi astfel încât să poţi face faţă noilor provocări”.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO