„Anul acesta nu am mai numărat milioanele de produse pe care le avem în oferte ci am numărat produsele la cel mai bun preţ din an pe care le avem în ofertă. Iar anul acesta avem la oferta de Black Friday 1,5 milioane de produse la cel mai bun preţ din an. Sunt mult mai multe produse incluse în campanie, dar 1,5 mil. dintre ele au cel mai bun preţ din 2024.”
eMAG şi sellerii din marketplace-ul eMAG au pregătit pentru ediţia de Black Friday din acest an 1,5 milioane de produse la cel mai mic preţ din an, a spus în cadrul emisiunii de business ZF Live Irina Pencea, general manager eMAG România.
„Anul acesta am trecut în etapa următoare, să zicem aşa. Până acum tot numărăm produsele pe care le avem la ofertă de Black Friday şi ne-am dat seama că unii oameni aşteaptă şi un an de zile să facă o anumită achiziţie. Şi am zis hai să nu mai numărăm milioanele de produse pe care le avem în oferte ci să numărăm produsele pe care le avem în ofertă la cel mai bun preţ din an, dacă ei aşteaptă un an pentru asta. Anul acesta avem 1,5 milioane de produse la cel mai bun preţ din an. Din cele 1,5 mil. de produse o mică parte sunt ale noastre şi restul, predominant, sunt produsele sellerilor din marketplace-ul eMAG. Şi sunt din toate categoriile. Noi fără ei nu am putea acoperi o gamă atât de largă de produse. Sunt mult mai multe produse care sunt incluse în campanie, dar 1,5 mil. dintre ele au cel mai bun preţ din 2024”, a spus Irina Pencea.
Ea a adăugat că pentru ediţia de Black Friday din acest an eMAG estimează vânzări de 800 de milioane de lei.
„Anul trecut am avut peste 600.000 de clienţi activi în ziua de Black Friday şi a fost în creştere faţă de anul precedent. Anul acesta nu am estimat numărul de clienţi, am estimat vânzările. Anul ăsta, de exemplu, ne propunem să depăşim borna de 800 de milioane. Credem că o să depăşim aceşti 800 de milioane.”
De asemenea, bugetele pretătite de consumatori pentru achiziţiile de Black Friday au crescut şi anul acesta. „Bugetele sunt mai mari, noi facem studii în fiecare an. De exemplu, studiile noastre arată că bugetul e în creştere bugetul şi anul acesta şi e cam de 3.116 lei. Anul trecut a fost cam 2.850 lei, pe acolo.”
În total, în platforma eMAG sunt 25 de milioane de produse, iar reprezentanţii companiei îşi propun să ajungă la un număr de 100 de milioane de produse.
„Vrem să ajungem la 50 – 100 de milioane de produse. Dacă te uiţi la platformele care sunt în în Europa vorbim de 100 de milioane. Pentru această creştere trebuie să ai mai multi selleri o dată, selleri diversificaţi, adică selleri de din diverse regiuni ale lumii, selleri de diverse tipuri de produse pe care să-i ajuţi să listeze foarte uşor produsele noi aici (în România), selleri din alte ţări. Majoritatea sunt din România, din ţările de lângă - respectiv Bulgaria, Ungaria - unde noi suntem prezenţi. Şi pentru vânzare iarăşi sunt destul de mulţi din Polonia, din Grecia, deci din ţările din Europa sunt iarăşi mulţi selleri. Avem şi din China, deci sunt din toate zonele lumii, iar ce ne propunem acum pentru că e-commmerce-ul a devenit foarte accesibil, dacă eşti în România poţi cu ajutorul platformelor digitale ca Google, Facebook să vezi produse de oriunde din lume, doar că să comanzi acele produse e un pic mai complicat, trebuie să stai mai multe săptămâni. Noi în momentul în care aducem, de exemplu, o marfă la noi în depozit, chiar dacă ea vine de peste mări şi ţări, o să fie livrată mult mai rapid la client, dacă marfa aia se află deja în depozit. Deci noi avem programe care sunt făcute astfel încât să dăm clienţilor din România ceva mai bun decât pot primi de la ceilalţi care intră la nivel internaţional direct aici”, a explicat Irina Pencea.
Ce a mai spus Irina Pencea la ZF Live
În continuare, dacă te uiţi la topul categoriilor, el se menţine cam acelaşi televizoare, electrocasnice mici, fashion, maşini de spălat. Dar dacă te uiţi la ce s-a schimbat anul ăsta, oamenii au căutat şi înainte, dar şi în Black Friday intenţionează să cumpere mai mult produse de cosmetică şi îngrijire personală şi produse de decorare a casei. În perioada pandemiei a fost dotarea casei, iar acum vorbim de decoraţiuni, de exemplu, de înfrumuseţarea casei.
Faţă de anul trecut o creştere semnificativă de stocuri pe care le punem noi la dispoziţie, dar şi selleri. Întotdeauna e greu să pariez exact cât să comanzi ca să-ţi ajungă toată ziua, de aia nu invităm pe toată lumea la start. De asta îi învăţăm ce să facă ca să ajungă să pună mâna primii pe oferte.
Noi în categorii avem în continuare o gamă completă. Cu ce venim nou? Asta ţine mai degrabă de un punct de diferenţă mare ratele. Oamenii au început să cumpere în rate mult mai diversificat şi noi diversi. Noi am diversificat portofoliu de produse de plată în rate din checkout, astfel încât oamenii au de ales dintre soluţii pe termen lung sau pe termen scurt. Pe cele pe termen scurt avem ceva nou în acest Black Friday. O să avem patru rate cu dobândă zero pe toată gama noastră, adică orice produs trebuie să cumperi din eMAG. Ai patru rate fără dobândă. Este valabil pentru toate produsele, dar 2,5 milioane dintre clienţii noştri, clienţii fideli care sunt să-i spunem pre-verificaţi înainte. Noi ne asigurăm că ei vor returna, să-i spunem banii şi atunci putem valida că 2,5 milioane dintre ei se încadrează sunt valabili, dar pot folosi această această sumă.