Retail&Agrobusiness

ZF Live. Nawaf Salameh, proprietarul Alexandrion Group: România ar trebui să aibă un milion de hectare de livezi

Nawaf Salameh: Cred că perioada de criză ne-a trezit la o realitate, oamenii au grijă ce produc în ţară. Se uită la etichetă, vor să ştie unde e fabrica, cine este proprietarul.

Nawaf Salameh: Cred că perioada de criză ne-a trezit la o realitate, oamenii au grijă ce produc în ţară. Se uită la etichetă, vor să ştie unde e fabrica, cine este proprietarul.

Autor: Roxana Rosu

23.05.2016, 00:05 1143
România ar trebui să aibă un milion de hectare de livezi pentru a acoperi consumul şi a susţine producţia unor băuturi alcoolice şi non-alcoolice de calitate, dar şi a altor tipuri de produse cu valoare adăugată mare, o soluţie fiind asocierea mai multor proprietari de livezi şi colaborarea lor cu producătorii, este de părere Nawaf Salameh, proprietarul Alexandrion Group.
 
„Acum, românii consumă multe băuturi alcoolice făcute în garaje, pline de chimicale. E nevoie să ne asociem, să fie mai multe livezi, un producător să folosească fructele pentru suc, altul pentru cosmetice, unul pentru băuturi. Nu pot să fac eu singur o livadă“, a spus Nawaf Salameh la ZF Live.
 
Alexandrion Grup România, companie ale cărei baze au fost puse în urmă cu peste 20 de ani de omul de afaceri Nawaf Salameh, are în portofoliu atât produsele proprii precum vinarsul Brâncoveanu, brandy-ul Alexandrion, vodcile Alexander şi Kreskova sau lichiorurile Saber, cât şi branduri importate precum whiskyul Glenfiddich, vodca Beluga, şampania Piper Heidsieck sau coniacul Camys.
 
Compania a dezvoltat produsele Saber şi a ajuns la peste zece tipuri de fructe folosite, cel mai recent fiind rachiul de zmeură.
 
„Cred că perioada de criză ne-a trezit la o realitate, oamenii au grijă ce produc în ţară. Se uită la etichetă, vor să ştie unde e fabrica, cine este proprietarul. Oricine poate veni la fabrica noastră să vadă cum se face vinarsul Brâncoveanu.“
 
Nawaf Salameh spune că este important să existe produse de calitate fabricate local, care să iasă apoi la export, remarcându-se în ultimii ani faptul că românii au devenit mai educaţi în privinţa consumului, inclusiv la băuturi.
 
„Când vrei să bei ceva, nu mai comanda un whisky, ci cere un single malt“, recomandă proprietarul Alexandrion, amintind că Scoţia nu a permis exportul de single malt până în anii 60, păstrând toată producţia local.
 
„În cinci ani, de când am preluat distribuţia mărcilor scoţiene Grants, Monkey Shoulder şi Glenfiddich, am reuşit să aducem vânzările din România la un nivel care îl concurează pe cel din alte ţări est şi vest europene. Anterior, scoţienii credeau că românii sunt amatori de votcă, la fel ca alţi consumatori din statele ex-comuniste din estul Europei“.
 
El a precizat că o sticlă de Glenfiddich vechi de 50 de ani ajunge să coste 40.000 euro.
 
Alexandrion Group a încheiat 2015 cu afaceri de 25 milioane euro, la care se adaugă circa 40 milioane de euro taxe plătite la stat, potrivit proprietarului. Cifra de afaceri a companiei a crescut anul trecut cu 40%, în volum avansul fiind de peste 10%.
 
El a salutat reducerea TVA şi a accizei, măsuri care au avut un impact pozitiv asupra rezultatelor companiei şi consumului în general. „Scăderea TVA a fost o creştere mascată a salariului minim. Dar nu la toate categoriile. La apă, sucuri, bere, lapte au fost scăderi de preţ, la un TVA de 9%“.
 
Salameh spune că reducerea TVA s-a văzut mai ales la produsele economice, dar a ajutat şi pe segmentul premium, eliberând o parte din cheltuieli pentru alte investiţii. „La produsele premium ne-a ajutat să fim la acelaşi nivel de preţ cu produsele de import. A ajutat şi scăderea accizei. Înainte erau favorizate importurile“.
 
Ca strategie de business, Nawaf Salameh vrea să menţină echilibrul între import–export, producţia locală fiind un segment foarte important pentru companie. „Sunt importator de produse selective, nu orice. Vreau să fiu cel mai mare producător pe zona mea şi exportator. Nu vreau să fiu lăudat pentru importuri“.
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO